۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
اظهارنظر جدید یک مقام ایرانی درباره توافق هسته‌ای

یک مسئول بلندپایه ایرانی به شبکه الجزیره گفت: اگر آمریکا موضع واقع بینانه در پیش گیرد، می‌توان ظرف چند روز به یک توافق واقعی رسید.

 یک مسئول بلندپایه ایرانی به شبکه الجزیره گفت: اگر آمریکا موضع واقع بینانه در پیش گیرد، می‌توان ظرف چند روز به یک توافق واقعی رسید.

الجزیره افزود: این مسئول ایرانی گفت: ما خواهان متنی غیرقابل تفسیر برای توافق هستیم، به گونه‌ای که مانع از هرگونه بهره برداری طرف‌ها در آینده شود.

این شبکه که اشاره‌ای به نام این مقام مسئول ایرانی نکرد به نقل از وی گفت: رسیدن به یک توافق واقعی و عملی پیش از بسته شدن پرونده ادعاها در آژانس بین المللی انرژی اتمی ممکن نیست.

این مقام ایرانی خاطرنشان کرد: بیانیه فرانسه، آلمان و انگلیس درباره مذاکرات هسته‌ ای جانبدارانه و در جهت خواست آمریکاست. این بیانیه در جهت پیچیده کردن اوضاع و بدتر کردن فضای خوشبینی برای دستیابی به توافق است. درباره هرگونه تحرکات خصمانه در داخل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده هشدار می‌دهیم.

گفتنی است سه کشور اروپایی عضو برجام شامل فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای در واکنش به مواضع ایران در قبال مذاکرات لغو تحریم‌ ها با تکرار ادعاها نسبت به رفتار منطقی و معقولانه اخیر ایران - به گفته خود مقامات ارشد اتحادیه اروپا-، هم اکنون واکنشی دوگانه از خود بروز داده اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این بیانیه با اشاره به حسن نیت و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق رفع تحریم و با یادآوری این موضوع که پیشرفت مذاکرات در بسیاری از مقاطع از جمله مقطع اخیر، نتیجه ابتکارات و ایده‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است، به طرف‌های اروپایی درباره تأثیرپذیری از فضاسازی طرف‌های ثالثی که از ابتدا مخالف روند مذاکرات بوده و اکنون نیز با همه توان به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات هستند، هشدار داد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها