۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
پیش بینی سود ۴ هزار میلیارد تومانی صبا فولاد خلیج فارس

عملکرد شرکت صبا فولاد خلیج فارس در آستانه پذیره نویسی این شرکت از سوی مدیرعامل در نشستی با حضور نماینده ارزشگذار و فعالان بازار سرمایه تشریح شد.

فردای اقتصاد: در آستانه پذیره نویسی فصبا، احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس و همچنین نماینده‌ای از تامین سرمایه دماوند به عنوان ارزشگذار نماد سهام فصبا در نشستی در آستانه پذیره‌نویسی سهام این شرکت به ارائه شرایط و جزئیات عملکرد شرکت و همچنین مزیت‌های خرید سهام فصبا پرداختند .

احسان دشتیانه مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس در این نشست که با حضور شرکت‌های تامین سرمایه برگزار شده بود، گفت: تولید در دوره ۹ ماهه سال مالی (از ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ الی پایان شهریور ماه ۱۴۰۲) معادل  ۷۴۵ هزار تن بوده که با رشد ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه روبرو بوده، این در حالیست که دو ماه از سال مالی (دی و بهمن) را به دلیل محدودیت های گاز و انجام تعمیرات سالیانه تولید نداشتیم اما با این حال رشد تولید ۳۰ درصدی را در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ رقم زدیم. پیش بینی ما با گذشت حدود ۹ ماه از سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان سال مالی این شرکت که پایان آذرماه است در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید بوده که رشد حدود ۲۰ درصدی را خواهد داشت.

وی تصریح کرد : در بخش فروش نیز در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۹۷ هزار تن فروش انواع محصول داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۲ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۵۰ درصدی مقداری بوده است.

 دشتیانه ادامه داد: ارزش فروش محصولات این شرکت همچنین در سال ۱۴۰۰ معادل ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ با ۵۰ درصد رشد به ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی ما تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به دوره مشابه  سال قبل حدود ۷۸ درصد رشد خواهد داشت .

وی تاکید کرد : نکته مهمی که از سهامداران درخواست داریم تا به آن توجه کنند این است که  شرکت با سودهای فعلی و بر اساس شرایط فعلی ارزش گذاری شده و با توجه به رشد تولید و فروش و طرح های توسعه‌ای ، سرمایه گذار در آینده نیز از این سودها بهرمند خواهد شد .
دشتیانه تصریح کرد : شکست رکوردهای ساعتی ، روزانه ، هفتگی و ماهانه به منزله توجه تداوم سود در شرکت است. سند چشم انداز استراتژی شرکت تدوین شده ، چهار ایزو مدیریتی اخذ شده و به سمت توسعه شایستگی حرکت می کنیم.

حسام الدین جعفری نماینده تامین سرمایه‌گذاری دماوند نیز در تشریح وضعیت شرکت صبا فولاد گفت : قیمت‌گذاری در پروژه صبا فولاد خلیج فارس دلاری در نظر گرفته شده و این موضوع از نظر سهامداران مورد توجه قرار بگیرد وبر اساس تحلیل‌ها بازدهی دلاری این افزایش سرمایه را ۲۲ درصد دلار برآورد کردیم.

وی تصریح کرد : قیمت محصولات این شرکت پریمیوم ۷ درصدی نسبت به آهن اسفنجی در بورس کالا دارد همچنین سود بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی برای این شرکت پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

جعفری ادامه داد : تناژ تولید شرکت طی سال گذشته و سال جاری افزایش داشته بنابراین سود شرکت در سال آتی افزایش خواهد بود .

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار