۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
زمان سرمایه‌گذاری در بورس فرا رسید؟

به گفته هوشمند از نگرش تاریخی، ارزش دلاری بازار علیرغم عرضه‌های اولیه و افزایش سرمایه‌هایی که صورت گرفت در کمتر از میانگین خود قرار دارد.

فردای اقتصاد: مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر معتقد است، فارغ از موضوعات سیاسی شرایط کنونی برای ورود سرمایه‌گذار مناسب ارزیابی می‌شود. به لحاظ موارد نظیر P/S، P/E و... شرایط مهیاست. از نگرش تاریخی هم ارزش دلاری بازار علیرغم عرضه‌های اولیه و افزایش سرمایه‌هایی که صورت گرفت در کمتر از میانگین خود قرار دارد.

مجید هوشمند با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: شاخص کل در اوایل سال ۱۳۹۸ در محدوده کمتر از ۱۸۰ هزار واحد قرار داشت این معیار از ابتدای سال مذکور نزدیک به یک هزار درصد بازدهی به ثبت رسانده است. از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۲۲.۳ درصد افت را این نماگر تجربه کرد.

وی ادامه داد: بازدهی شاخص کل هم وزن از سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۹۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. شرکت‌های بزرگ از قابلیت بیشتری برای پیش‌بینی برخوردارند و اختلاف برآورده تحلیلگران جزئی است، این مسئله برای شرکت‌های کوچک کاملا متفاوت است. بازار ریسک کمتری را از جانب شرکت‌های کوچک متحمل می‌شود. برخی از معامله‌گران شرکت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند که دولت تاثیر قابل توجهی از منظر نرخ سوخت، قیمت‌گذاری دستوری و... در آن‌ها نداشته باشد.

در برنامه امروز بورسان، مجید هوشمند مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    بنده از شما یک سئوال دارم البته اگر منتشر شود،بنده سال ۹۷مبلغ ۴۰۰الی ۵۰۰میلیون پول واحد بورس کردم در آنزمان یک خودرو ساینا خریدم به مبلغ۳۰میلیون تومان، بعد از گذشت ۴سال ،پول من در بورس هنوز در ضرر است و هنوز از ضرر در نیامدم ، ولی خونه و ماشین ۱۱برابر گرانترشدن، بورس بدرد همان صندوقهای بورسی میخوره
  • US ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    Iین اقساط را چگونه باید پرداخت کنیم چون واقعا مقیده
  • ایرانی وطن پرست IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    برعکس سابقه نشون داده وقتی به چیزی مردمو تشویق کردن تا مردم رفتن انجام داد، ضررکردن در حد المپیک
  • سیدمحمدعلی فاطمی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    باسلام میخواستم تحلیلی در مورد شرکت نفت بهران (شبهرن)و آینده سهام این شرکت انجام دهید باتشکر
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    بورس، عمرا

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار