۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران راه‌اندازی می‌شد

معاون وزیر راه خبر داد: قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و تهران-قم با سرمایه‌گذاری چینی‌ها اجرا خواهدشد

ایرنا: افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی: در اجلاس وزرای اکو که ۳ روز پیش برگزار شد تفاهمنامه کریدور چند وجهی ترانزیت از چین به اروپا توسط کشورهای ترکیه ترکمنستان ازبکستان و ایران امضا شد.

حجم زیادی از صادرات چین به اروپا از طریق ریل انجام می‌شود؛ در این کریدور چند وجهی مرزهای اینچه برون و سرخس میان ایران و ترکمنستان و بازرگان و رازی بین ایران و ترکیه بیشترین سهم را خواهند داشت.

در ۷ ماهه ۱۴۰۲ میزان ترانزیت از خاک کشورمان ۹ میلیون تن بود که ۲۲ درصد در مقایسه با ۷ ماهه سال قبل رشد داشته است؛ باید سهم قابل توجهی از کالاهای ترانزیتی چین به اروپا را به کریدورهای کشورمان اختصاص یابد.

چین از مسیر قزاقستان و ترکمنستان به ایران متصل است. شبکه ریلی بین ازبکستان و قرقیزستان در دست احداث است. این مسیر می‌تواند مسیر دیگری را از طریق ترکمنستان به ایران کوتاهتر کند و نشان می‌دهد ایران و چین می‌توانند اهداف خوبی در ترانزیت داشته باشند.

۲ پروژه مهم مورد نظر ما برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها یکی قطار سریع السیر تهران-مشهد است که تفاهم اولیه بین ایران با شرکت‌های چینی انجام شده است. همچنین احداث قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان هم با سرمایه‌گذاری چینی‌ها انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    خوزستان مثل همیشه باید قطارهای عهد قاجار سهمش باشد باریلهای فرسوده....مظلوم مردم محروم خوزستان !!!زمانی خوزستان در خیلی چیزها جزو اولین ها بود!!!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها