۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
نخستین حقوق بازنشستگان جدید چقدر است؟

برقراری حقوق بازنشستگان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد بازنشسته پیش از ورود به این عرصه جدید از زندگی است که جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می‌دهد میانگین نخستین حقوق بازنشستگی به رقم ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

ایرنا: جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می‌دهد، میانگین آخرین حقوق اشتغال بازنشستگان به ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی اینکه اگر در گذشته برخی در هنگام بازنشستگی نگران دریافتی و مستمری خود بودند، اکنون این داده‌های آماری می‌گوید دریافتی آنان تا حدود زیادی جوابگوی هزینه‌های زندگی است.

بر اساس این داده‌های آماری دیگر جای نگرانی به دلیل کاهش میزان حقوق پس از بازنشستگی نسبت به زمان فعالیت و اشتغال فرد برای گروهی از بازنشستگان که از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری خود را دریافت می‌کنند، باقی نمی‌گذارد زیرا حقوق شاغلان تحت پوشش در چندین سال گذشته رشد داشته است.

یکی از مهم‌ترین مطالبات و چالش‌های بازنشستگان با جامعه آماری بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور، کاهش میزان حقوق دوران بازنشستگی نسبت به دوران فعالیت کاری آنان است اما این موضوع در صندوق بازنشستگی کشوری به نوعی با این رقم آماری در حال برطرف شدن است و بازنشستگان در صورت پرداخت مدت زمان ۳۰ سال بیمه‌پردازی، بیشتر از حقوق قانون کاری را دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام شورای‌عالی کار، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق وزارت کار برای همه کارگران برابر با پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که در نهایت با برخی مزایا مانند حق مسکن، حق بُن، حق اولاد (یک یا ۲ فرزند) تغییراتی را به دنبال دارد که در نهایت برای فرد مجرد بدون سابقه کار هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، افراد متاهل بودن و با یک فرزند بدون سابقه کار هفت میلیون و ۸۳۹ هزار تومان و متاهل با داشتن ۲ فرزند نیز به رقم هشت میلیون و ۳۶۹ هزار تومان است. البته در صورت داشتن سابقه کار این رقم تا حدودی متفاوت خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها