۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
قیمت تخم‌مرغ کیلویی اعلام شد؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اعلام قیمت هر کیلو تخم‌مرغ گفت: با ورود مرغ‌های جوان به چرخه تولید، پیش‌بینی می‌شود که تولید تخم‌مرغ تا پایان سال با رشد ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان: ناصر نبی پور افزود: قیمت کنونی هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۸ هزارتومان است که کماکان با نرخ منطقی و واقعی خود اختلاف دارد.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم‌مرغ نداریم، اضافه کرد: تولید ماهانه تخم‌مرغ به حدود ۱۱۰ هزارتن رسیده است که با احتساب سرانه مصرف ۱۴ کیلو به ازای هرنفر، حداقل ۲۰۰ هزارتن مازاد تولید داریم که به شرط عدم محدودیت‌های خلق الساعه امکان این میزان صادرات وجود دارد.

نبی پور ادامه داد: امسال بر آورد می‌شود که تا پایان سال تولید تخم‌مرغ ناشی از ورود مرغ‌های جوان با رشد ۱۰۰ هزارتنی معادل ۱۰درصد نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران افزود: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در واحدهای مرغداری صنعتی نداشتیم.

او با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ کماکان در حال انجام است، گفت: بعد از لغو ممنوعیت، صادرات به طور محدود به افغانستان، عراق و ترکیه انجام می‌شود.

نبی پور بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، نرخ منطقی هرکیلو تخم‌مرغ ۵۷ هزارتومان است که انتظار می‌رود مسئولان وزارت جهاد هرچه سریع‌تر نرخ را در راستای کاهش زیان مرغداران اصلاح کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها