۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
افزایش حقوق بازنشستگان به دلیل نزدیکی انتخابات؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم خواسته مردم ایران این است که می‌گویند خیلی حقوق‌های ما را افزایش ندهید اما ارزش پول بالا برود و این بسیار مهم‌تر است. به طور مثال از هر کسی می‌پرسیم می‌گوید ما حاضریم بازگردیم به قبل از هدفمندی یارانه‌ها ولی پول ما ارزش پیدا کند.

ایلنا: احمد امیرآبادی فراهانی درباره این‌که به طور مکرر تذکر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تریبون مجلس شنیده می‌شود اما در عمل شاهد اقدام خاصی نیستیم و این داستان در هر جلسه مجلس ادامه دارد، گفت: یک دلیل این است که نماینده‌ها دوست دارند تذکر دهند و نگران هستند که زمان رسیدگی برنامه هفتم تمام شود و از این مسئله عبور کنند. از سوی دیگر ما نمایندگان اسم گروه‌های مختلفی را در بلندگو می‌آوریم بالاخره نزدیک انتخابات است و دوست داریم اسامی مختلفی را نام ببریم و به نوعی در جریان باشند که نمایندگان به فکرشان هستند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که بالاخره چه تصمیمی باید در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گرفته شود، عنوان کرد: بارها همکاران ما گفتند، رئیس مجلس هم پاسخ داده است. یکبار هم سر این قضیه من با یکی از نمایندگان بحث کردم اگر مثلا نماینده‌ای پشت تریبون پاسخ نمی‌دهد یعنی واقعا به فکر بازنشسته‌ها نیست؟ اتفاقا هست؛ فقط نمی‌خواهد وقت مجلس را بگیرد زیرا وقت مجلس، وقت مردم است و هزینه‌هایش میلیاردی است و این درست نیست که ما دائم این مطلب را بگوییم و فیلمش را بگیریم و بین بازنشسته‌ها پخش کنیم؛ این کارها لازم نیست نماینده‌هایی که اتفاقاً ساکت هستند و پیگیری می‌کنند آنها بیشتر در بین مردم و بازنشستگان محبوبیت دارند.

وی گفت: ما در مجلس قبل در برنامه ششم همسان‌سازی را تصویب کردیم در این مجلس هم پیگیر هستیم که اتفاق بیفتد. فکر می‌کنم ان‌شاالله هم ایثارگران، بازنشستگان، فرهنگیان و اقشاری که هنوز در بررسی برنامه هفتم در صحن نیامده‌اند هفته آخر در برنامه مجلس باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که گفته می‌شود دولت برای سال آینده افزایش حقوق ۲۰ درصد را برای کارکنان در نظر گرفته است که این افزایش به هیچ عنوان با تورم و خط فقری که در کشور وجود دارد همخوانی ندارد، بیان کرد: به نظرم خواسته مردم ایران این است که خیلی حقوق‌های ما را افزایش ندهید اما ارزش پولتان را بالا ببرید، این بسیار مهم‌تر است. به طور مثال از هر کسی می‌پرسیم می‌گوید ما حاضریم بازگردیم به قبل از هدفمندی یارانه‌ها ولی پول ما ارزش پیدا کند.

وی تاکید کرد: مشکل اساسی ما بدهی‌هایی است که دولت به بانک مرکزی دارد این عامل اصلی بی‌ارزش شدن پول ماست. من فکر می‌کنم اگر دولت، بانک مرکزی و مجموعه‌های اقتصادی دولت تلاش کنند بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کنند تا پول ما ارزش پیدا کند، بهتر از افزایش حقوق‌هاست.

امیرآبادی فراهانی افزود: مثلاً اگر ۱۰ یا ۲۰ درصد حقوق‌ها را بالا ببریم از آن طرف کالاها ۵۰، ۶۰ و یا ۹۰ درصد قیمت‌شان بالا می‌رود در حالی که اصلا مردم دیگر تحمل این را ندارند و این برای مردم بسیار سخت شده و من فکر می‌کنم آن بخش را ما باید حل کنیم. یعنی یک برنامه اقتصادی دقیق و درستی داده شود؛ ما بر قیمت تمام شده محصول نظارت می‌کنیم که با قیمت منطقی به‌دست مردم برسد از آن هم طرف هم باید ارزش پول را در سیاست‌های اقتصادی‌مان ثابت کنیم که تا این حد پایین نیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص این‌که آیا بالابردن ارزش پول ملی در برنامه هفتم آمده است، گفت: بله، در سیاست‌های بانک مرکزی احکامی گذاشته‌ایم که پایه پولی را بالا نبرند. برای بورس کالا و بورس یک سیاستی گذاشته شد، در تاسیسات سنگین هم احکامی گذاشته شد که به طرف بحث‌های مولد و تولید بروند و از سوی دیگر برای نظارت بر بانک‌مرکزی و بانک‌های خصوصی احکام خوبی آمده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها