۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
خودروی شاسی بلند برای برخی نمایندگان و اقوامشان

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: برخی نمایندگان، هم برای خودشان و هم برای دفتر و اقوام‌شان، خودرو دریافت کردند که طبیعتا باید پاسخگو باشند؛ اگر این کار خلاف بوده باید پیگیری شود. البته تعداد زیادی از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردند که این موضوع باید پیگیری شود.

ایرنا: مالک شریعتی در ابتدای نشست جبهه تحول‌خواهان انقلاب اسلامی که صبح امروز (شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: این جبهه از سابقه بیش از یک دهه برخوردار است و بعد از تشکیل جمعیت جانبازان، به عنوان جبهه فعالیت خود را آغاز کرد. این جبهه از حزب‌های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران امقلاب اسلامی تشکیل شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما دو سال از دولت را پشت سر گذاشته‌ایم و در پایان مجلس یازدهم قرار داریم. در حوزه تقنین و نظارت، فرای حل مشکلات کشور در همه حوزه‌ها اقدام کرده که به نسبت به مجلس گذشته، بیشتر ناظر به حل مشکلات کشور بوده است؛ مثلا در حوزه سیاست خارجی، با تدوین قانون اقدام راهبردی، ریل‌گذاری شد و سیاست خارجی ما از حالت منفعل به حالت فعال درآمد.

وی ادامه داد: بحث افزایش شاخص عدالت در مالیات‌ها که در مجلس‌های گذشته، بسیار نیاز بود، در این مجلس محقق شد؛ در حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها نیز کارهای مثبت خوبی انجام شد. شریعتی تاکید کرد: البته مجلس یازدهم در حوزه سیاسی نتوانست شرایط را اداره کند که از ضعف‌های این مجلس بود.

این نماینده مجلس یادآور شد: دولت سیزدهم در شرایطی کار را شروع کرد که مقامات دولت قبل هم اذعان داشتند که دولت بعدی، در شرایطی روی کار می‌آید که خزانه خالی است و توان پرداخت حقوق کارمندان و فروش نفت را ندارد؛ اما دولت سیزدهم در این شرایط توانست شرایط را به شکل عادی در آورد.

شریعتی ادامه داد: هنوز برخی از کسانی که بانی وضع موجود هستند، در دولت سرکارند که این وضعیت باید اصلاح شود. اگر این تغییرات اتفاق بیفتد، گشایش حاصل می‌شود. ما انتقادات خود را اعلام می‌کنیم اما به طور کلی، روندی که دولت در پیش گرفته، درست است. دولت بدون اینکه FATF، برجام و تحریم‌ها را بهانه کند، کار می‌کند و معیشت مردم را به تحریم‌ها گره نزده است.

وی تصریح کرد: در سیاست خارجی، شاهد آغاز سراسری روابط با برخی از کشورها، از جمله کشورهای همسایه هستیم که نویدبخش یک سیاست خارجی پویا و فعال است؛ در فروش نفت و میعانات هم وضعیت خوبی داریم. شریعتی افزود: یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ البته کارگزاران دولت قبل تلاش دارند که این اقدامات را به نام خود بزنند اما این بهانه‌ها، مانع پیشرفت دولت نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: طبق قانون احزاب، فعالیت دور جدید جبهه را به وزارت کشور اعلام کردیم و نخستین جلسه رسمی تشکیلاتی را پنج‌شنبه همین هفته با حضور دبیران استان سه حزب، خواهیم داشت.

شریعتی با اشاره به شعارهای محقق‌نشده یا پیگیری‌نشده مجلس نظیر شفافیت آرا گفت: در حوزه شفافیت، دو مرحله را پشت سر گذاشتیم؛ مرحله اول، طرح شفافیت آرای نمایندگان بود که متاسفانه دو سه رای در مرحله کلیات، کم آورد اما کوتاه نیامدیم و طرح جدیدی را در مجلس دنبال کردیم.

وی در این باره افزود: مرحله بعد، طرحی جامع‌تر بود که دستگاه‌های دیگر را هم شامل می‌شد و در مجلس هم تصویب شد. در موارد اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان، بخشی از طرح به مجمع تشخیص ارجاع شدند و ما انتظار همکاری و شفافیت داشتیم که بنا به دلایلی، طرح شفافیت در مجمع معطل مانده و تبدیل به قانون نشده است.

شریعتی اضافه کرد: بالغ بر ۲۰۰ نماینده مجلس به صورت داوطلبانه فرم‌هایی را پُر کردند و درخواست شفافیت آرای خود را در سامانه‌ی تعریف‌شده‌ای داشتند. هر چند هنوز شفافیت تبدیل به قانون نشده اما از جهت عمل به وعده، دارد اجرایی می‌شود. آرای نمایندگان، در سایت پارلمان مجازی مجلس قابل مشاهده و ارزیابی است.

وی گفت: در حوزه مسکن نیز قانون جهش تولید مسکن را تصویب کردیم و پایه‌ای بر طرح ۴ میلیون مسکن که دولت آن را دنبال می‌کند، شد. بیش از یک سال و نیم است که مجلس آن را ابلاغ کرده و امیدواریم دولت آن را انجام دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در بحث مبارزه با فساد نیز اقدامات خوبی انجام دادیم که یکی از آن‌ها، طرح سوت زنی است که در مجلس هم تصویب شد. در این قانون، از کسانی که افشاگر فساد و رانت هستند، حمایت می‌شود. در حوزه شفافیت منابع و مصارف شرکت‌های دولتی به ویژه شرکت‌های تابعه وزارت نفت، مجلس ورود کرده و بسیاری از هزینه‌ها را شفاف کردیم.

شریعتی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان درباره خودروهای شاسی بلند انتقادی داشتند تاکید کرد: ساختار اجرایی مجلس، دخالتی در این موضوع نداشت؛ شرکت «بهمن» این موضوع را دنبال می‌کرد. برخی نمایندگان، هم برای خودشان و هم برای دفتر و اقوام‌شان، خودرو دریافت کردند که طبیعتا باید پاسخگو باشند؛ اگر این کار خلاف بوده باید پیگیری شود. البته تعداد زیادی از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردند که این موضوع باید پیگیری شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر کسی به واسطه نماینده بودن، امکانی با قسط بلند مدت یا هزینه کمتر دریافت می‌کند که برای مردم این شرایط محقق نیست، ما معتقدیم این یک رانت است و شان نماینده انقلابی استفاده از این رانت‌ها نیست.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها