۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
حمایت‌های مضر در بورس چگونه است

به گفته فرهادی، جلوگیری از ریزش قیمت نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز به منظور حمایت از بازار صورت می‌گیرد.

فردای اقتصاد: مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بورس بیمه ایران معتقد است، با شروع تنش در سطح منطقه افت ۵ تا ۱۰ درصدی در بازار شکل گرفت. در این شرایط اکثر نمادهای معاملاتی تا کف قیمتی خود بازگشت به عقب داشتند.

نوید فرهادی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: بازار سرمایه دچار بی اعتمادی است و اقدامات دولت منافع سهامداران و شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در کلیت بازار اکنون به نقطه ورود سرمایه‌گذاران به بازار سهام (اختصاص بخشی از سهام به پرتفوی) رسیده‌ایم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سهام بنیادی به رغم این که در جریان خرید و فروش‌ها مورد حمایت قرار گرفتند اما رشد چندانی را تجربه نکردند.

مشکل اینجاست، سیاست‌گذار با رویکرد حمایت از چند سهم شاخص‌ساز و تثبیت در محدوده مشخص به دنبال جلوگیری از ریزش قیمت سهام در بازار است در صورتی که این قبیل از نمادها همگام با کلیت بازار ریزش پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نمادهای هم وزن با کاهش ۲۰ درصدی قیمت مواجه شوند، در این حالت نمادهای بنیادی حدود ۱۰ درصد افت را متحمل می‌شوند.

 فرهادی گفت: جلوگیری از ریزش قیمت نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز به منظور حمایت از بازار صورت می‌گیرد.

در برنامه امروز بورسان، نوید فرهادی مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بورس بیمه ایران به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha