۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۹
چین و آمریکا می‌توانند بدون درگیری رقابت کنند؟

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو گفت: رقابت میان آمریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود.

ایرنا: بایدن در ابتدای دیدار دوجانبه با رییس جمهور چین گفت: من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به شکلی صریح، بدون سوء تفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست، یکدیگر را درک کنیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود که درک صریح او و شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، ضروری است.

بایدن گفت رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری حرکت کند و افزود که دیدارهای گذشته او با شی 《صادقانه، صریح و مفید》 بوده است.

بایدن گفت: 《مثل همیشه، هیچ جایگزینی برای گفتگوهای رودررو وجود ندارد. من همیشه گفتگوهایمان را ساده و صریح دانسته‌ام. 》

بایدن گفت که رهبران کشورها در قبال مردم خود مسئولیت دارند و باید با یکدیگر در مورد مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا، مقابله با قاچاق مواد مخدر و مدیریت هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین خارج از یک عمارت به سبک معماری قدیمی در جنوب سانفرانسیسکو که در آن گفتگوها برگزار می شود، به گرمی با یکدیگر احوالپرسی کردند.

پیش از دیدار روسای جمهور دو کشور، چشم انداز اجلاس با دقت بین دو طرف مورد مذاکره قرار گرفته بود و نحوه استقبال رسمی کاملا هماهنگ شده بود.

بایدن به عنوان میزبان جلسه ابتدا از ساختمان خارج شد تا از شی جین پینگ استقبال کند. برای استقبال از رئیس جمهور چین یک فرش قرمز که در کنار آن سربازهای نیروی دریایی آمریکا حضور داشتند پهن شده بود و پرچم های هر دو کشور نیز به چشم می خورد.

خودروی مشکی رئیس جمهور چین در انتهای فرش ایستاد. رهبر چین با لبخند از خودرو خارج شد و رهبران دو کشور با هم دست دادند و هر کدام مچ یکدیگر را نیز گرفتند.

پس از این استقبال، بایدن و شی جین پینگ وارد ساختمان شدند و به هیچ سوال خبرنگاران پاسخ ندادند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار