۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کوکاکولا و نستله در ایران تحریم می‌شوند؟ + فیلم

سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس بر لزوم تحریم برندهای حامی رژیم صهیونیستی در ایران در صورت تایید ارتباط آنها با شرکت‌های اصلی تاکید کرد.

ایسنا: سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس گفت: کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یا کارگروه‌ اقتصادی دولت باید به صورت دقیق ارزیابی اطلاعاتی کنند که آیا شرکت‌های کوکاکولا و نستله ارتباطی در هر سطح حتی اسانس یا حق برند(نشان تجاری) به شرکت‌های اصلی خود دارند یا خیر؟

وی افزود: در صورتیکه این ارتباط محرز شود با توجه به این که در این محصولات به خودکفایی رسیده‌ایم باید آنها را تحریم کنیم.

وی در خصوص پرداخت هزینه یا حق برند برخی شرکت‌ها در ایران به شرکت‌های اصلی خود گفت: کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یا کارگروه‌های اقتصادی در دولت باید به صورت دقیق ارزیابی اطلاعاتی انجام بدهند که آیا شرکت‌های کوکاکولا، نستله یا هر شرکت دیگری ارتباطاتی در سطوح مختلف از جمله تامین اسانس یا حق برند (نشان تجاری) به شرکت‌های مادر پرداخت می‌کنند یا خیر؟

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که پس از بررسی ارتباط شرکت‌های ایرانی با صاحبان اصلی آنها در خارج از کشور محرز شود با توجه به این که در بسیاری از این محصولات به خودکفایی رسیده‌ایم و کالای استراتژِیک نیز نیستند باید آنها را تحریم کنیم.

وی افزود: همچنین می‌توان عنوان تجاری شرکت‌ها را تغییر داد که دیگر مجبور به پرداخت حق برند به شرکت‌های آمریکایی نباشند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها