۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
نحوه محاسبه سن و سابقه در قانون جدید بازنشستگی + جدول محاسبه

با تصویب بند الحاقی مربوط به افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه در مجلس، جزئیات شیوه محاسبه افزایش در سن و سابقه بازنشستگان منتشر شده است.

ایلنا: در شیوه جدید محاسبه سن بازنشستگی سابقه فعلی بیمه تاثیرگذار است و در ادامه سال‌های مورد نیاز برای بازنشستگی هرچه میزان سوابق نیروی کار بیمه شده قبل از شروع اجرای برنامه هفتم توسعه و ابلاغ آن توسط دولت بیشتر باشد، فرد با سابقه کمتر می‌تواند بازنشسته شود و هرچه سوابق کمتری قبل از اجرا و ابلاغ این شیوه جدید محاسبه بازنشستگی داشته باشد، سابقه بیشتری باید پر کند تا بتواند بازنشسته شود. 

البته شیوه محاسبه در مردان و زنان متفاوت است و جدول مربوطه منطبق با ارقامی است که با مبنای بازنشستگی در ۶۲ سال سن (یعنی سن بازنشستگی معین شده در این قانون برای مردان) در نظر گرفته شده و محاسبه در مورد بانوان شاغل که سن بازنشستگی آنان ۵۵ سال است، با همین شیوه ارقام متفاوت و کمتری را در پی خواهد داشت. 

جدول زیر نمایان‌گر مقدار سابقه لازم نیروی کار پس از اجرای این شیوه محاسبه بازنشستگی با سنوات سوابق مختلف است. برای مثال فردی که تاکنون ۶ سال کامل کار کرده و بطور کامل حق بیمه برای او پرداخت و رد شده است، طبق این جدول ۴۰ سال در مجموع باید سابقه پر کند که به معنای آن است که ۳۴ سال دیگر نیز باید حق بیمه پرداخته و کار کند تا بتواند بازنشسته شود؛ مگر آنکه به زودتر از این ۳۴ سال به سن ۶۲ سالگی رسیده باشد (که در آن صورت با سابقه کمتری بازنشسته می‌شود).

جدول محاسبه سن بازنشستگی
جدول محاسبه سن بازنشستگی

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 214
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی دودانگه IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    فقط فقط خیانت در حق کارگر است
  • زهرا US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    سلام بنده معلم آموزش وپرورش با ۵۷سال سن و۳۰ سال خدمت در۱۵آبان۱۴۰۲بطورقانونی بازنشسته شدم اما آموزش وپرورش بنده رامجبوربه ادامه خدمت کرده آیا این قانونیست؟ بنده بیماری قلبی دارم وخسته وناتوان هستم تاوان سوء مدیریت آموزش وپرورش رامعلم بازنشسته بایدبدهد؟
  • محمد DE ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    ظلم در حق کسانی هست که با قرارداد ۳۰ سال شروع به خدمت کردند
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    وجدانا نظر کدوم کارمند رو در این مورد خواستن بعد اومدن ۲ سال به سن بازنشستگی اضافه کردن!!!؟؟؟ مگه سی سال کار برای بازنشستگی کم بود!!!؟؟؟