دو پذیره‌نویسی جذاب در بورس دوشنبه

پذیره‌نویسی‌های سنگین، خریدهای سبک
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
دو پذیره‌نویسی جذاب در بورس دوشنبه

شاخص کل بورس تهران معاملات روز دوشنبه را با افت ۰.۴ درصدی به پایان رساند.

فردای اقتصاد: امروز پذیره‌نویسی صندوق بخشی خودرویی آگاه (اتوآگاه) و صبا فولاد خلیج فارس (فصباح) با جذب نقدینگی ۴.۵ هزار میلیارد تومانی آغاز شد.  پذیره‌نویسی اتوآگاه تا یک آذر ادامه داشته و پذیره‌نویسی فصبا نیز تا ۱۵ روز دیگر (البته ممکن است پذیره‌نویسی‌ها با توجه به تعداد سفارش‌ها زودتر نیز به پایان برسد) ادامه دارد.

میانگین ارزش معاملات خرد روزانه در یکماه اخیر حدوداً ۴ هزار میلیارد تومان بوده است و برخی از کمبود سرمایه در بازار سخن می‌گویند. به نظر می‌رسد که سیاستگذار باید اقدامات موثری در جهت جذب سرمایه داخلی و خارجی انجام دهد.

در دقایق پایانی بازار علی‌رغم تلاش حقوقی‌ها برای حمایت از نمادهای شاخص‌ساز و افزایش تقاضای نسبی، شاخص کل بورس با افت ۸ هزار و ۳۲۵ واحدی در ارتفاع دو میلیون و ۱۷ هزار واحدی و شاخص هموزن با افت ۰.۴۶ درصدی در ارتفاع ۷۰۰ هزار واحدی قرار گرفتند. حدود ۷۵ درصد بازار در محدوده منفی معامله شدند. بعلاوه، ارزش معاملات خرد برابر با ۴۳۷۵ میلیارد تومان شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

انتظار سرمایه‌گذاران برای لایحه بودجه

 رئیسی فردا (سه شنبه ۳۰ آبان ماه) لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به مجلس تقدیم می‌کند. تقریباً تمامی فعالان بازار، برای تحلیل آینده بازار، چشم انتظار لایحه بودجه ۱۴۰۳ هستند. باید دید دولت چه برنامه‌ای برای وضعیت اقتصاد و بازار سهام دارد. به نظر می‌رسد تا انتشار اخبار مربوط به لایحه بودجه، با فرض ثبات سایر شرایط، بازار روندی تعادلی و خنثی را در پیش خواهد داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار