۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
تاثیر بیتکوینی انتخابات آرژانتین 

به دنبال پیروزی خاویر میلی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، قیمت بیتکوین ۳ درصد افزایش یافت.

فردای اقتصاد - به دنبال پیروزی خاویر میلی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، قیمت بیتکوین ۳ درصد افزایش یافت.

خاویر میلی حمایت از پول خصوصی و رمزارزها را در کنار انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی به عنوان استراتژی انتخاباتی خود انتخاب کرده بود و به نظر می‌رسد این استراتژی در شرایط تورمی و چالش‌های اقتصادی جواب داده است. 
مرتبط: رئیس جمهور جدید آرژانتین کیست؟

خاویر میلی در انتقاد از بانک مرکزی آرژانتین  بسیار رادیکال بود و این نهاد را به کلاهبرداری و ایجاد یک مکانیزم تقلب توسط سیاستمداران برای تحمیل مالیات تورمی متهم می‌کرد. او معتقد بود که ارزهای فیات به سیاستمداران اجازه می‌دهد تا با تورم از مردم کلاهبرداری کنند. 

از سوی دیگر میلی از ارزهای دیجیتال از جمله بیتکوین حمایت می‌کرد و  معتقد بود از طریق آنها می‌توان پول را به خالق اصلی خود یعنی بخش خصوصی بازگرداند.  

میلی سالها در تلویزیون آرژانتین به عنوان کارشناس اقتصادی به سیاست‌های اقتصاد دولتی انتقاد می‌کرد و خود را معتقد به فلسفه سیاسی لیبرتارینیسم و  معرفی می‌کرد که معتقد به ارزش‌هایی چون آزادی فردی، خودمختاری و حقوق مالکیت خصوصی تاکید دارد. با این حال احزاب راستگرای افراطی از وی حمایت می‌کردند.

قیمت بیتکوین طی روزهای اخیر و با شایعاتی درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین افزایش یافت و به ۳۷هزارو ۳۵۰ دلار رسید. 

نرخ تورم کشور آرژانتین  طی یکسال اخیر ۱۴۰ درصد افزایش داشته و تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت این کشور در فقر زندگی می‌کنند.
رئیس‌جمهور جدید آرژانتین اعلام کرده قصد دارد خرید و فروش با بیت‌کوین را در این کشور به رسمیت بشناسد و  همچنین پیشنهادهایی مبنی بر استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی آرژانتین برای حمایت از استخراج بیت کوین را مطرح کرده است.
تحلیلگرهای حوزه رمزارز معتقدند که نگرش او به بیتکوین اغراق آمیز است و تنها چیزی که تا به حال او تضمین کرده، آزادی خرید و فروش آزاد بیتکوین است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار