۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان

چگونه استان کرمان می‌تواند به لحاظ شاخص‌های توسعه پایدار در کشور مطرح شود؟ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که همه ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه در استان وجود دارد، اما باید بتوان همه این امکانات را تلفیق و یک استان توسعه‌یافته در تراز بین‌المللی ایجاد کرد.

فردای اقتصاد: زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نشستی تخصصی در غرفه فردای اقتصاد در نمایشگاه کیش اینوکس امسال معرفی شد. در این نشست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان؛ علی میرزاخانی سردبیر فردای اقتصاد؛ علی نقوی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان، حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان؛ سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان؛ فتحی فعال حوزه معدن و صنایع معدنی؛ مریم فدایی قطبی عضو هیات علمی دانشگاه و فعال حوزه گردشگری؛ فرشید گل‌زاده مدیرعامل شرکت صنایع مادیران؛ حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان؛ امیرحسین نوریان معاون بازرگانی فولاد زرند ایرانیان و محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند. 

مهمترین سوالی که در این نشست مطرح شد این بود که چگونه استان کرمان می‌تواند به لحاظ شاخص‌های توسعه پایدار در کشور مطرح شود؟ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که همه ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه در استان وجود دارد، اما باید بتوان همه این امکانات را تلفیق و یک استان توسعه‌یافته در تراز بین‌المللی ایجاد کرد. استان کرمان ۷ میلیارد مترمکعب آب، ۱۸ میلیارد کیلووات ساعت برق و حدود ۴۰ میلیون تن ماده معدنی مصرف می‌کند، اما تنها ۴ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده که به نظر می‌رسد این رقم با ظرفیت‌های استان تناسب ندارد. در این میان، به نظر می‌رسد اگر زیرساخت‌های توسعه و زنجیره ارزش در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان تکمیل شود، فهرست بلندی از پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان تعریف خواهد شد. در این نشست این موضوع نیز اعلام شد که همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان (کرمان آیدکس) در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تازه‌ترین مطالب کیش اینوکس

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار