۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
رتبه عجیب چاقی ایران در دنیا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه چاق هستند، گفت: ۱۵ درصد مردم استان تهران دیابت دارند. ایران جزو ۶ کشور چاق در دنیا است

مهر: علیرضا زالی، صبح چهارشنبه در افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم در سالن ابوریحان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: در بررسی‌های ما آنالیز دقیقی از رتبه‌های علمی داشتیم به ویژه که در رشته غدد و متابولیسم درجه خوب و ممتازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های بیماری‌های غدد و متابولیسم تلاش گسترده همکاران را می‌طلبد، افزود: شایع‌ترین بیماری در ایران چاقی است و بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه، چاق هستند و ۴.۵ درصد افراد چاقی مفرط دارند که این عدد رو به افزایش است لذا نیازمند برنامه‌های اصلاحی عمیق در این بازه هستیم.

زالی ادامه داد: دیابت مسئله جدی نظام سلامت است که در سال‌های آینده این مشکل افزایش می‌یابد به طور مثال با قند ۱۲۶، حدود ۱۵ درصد مردم در استان تهران دیابت دارند پیش‌بینی می‌کنیم در استان تهران و در عرصه ملی، تعداد افراد «پردیابت» به ۲۵ درصد افزایش پیدا کنند آمار نشان می‌دهد از ۴ ایرانی ۳ نفر آگاه به دیابت خود هستند.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم ایران جزو ۶ کشور چاق در دنیا است، افزود: در بحث تیروئید نیز حدود ۱۰ درصد افراد یک گرفتاری تیروئید دارند پیش‌بینی می‌کنیم در ایران ۷ درصد افراد پرکاری تیروئید اوورت داشته باشند و هشدار داریم که در سال‌های آینده شانس سرطان تیروئید افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: روش‌های نوین را در بیماری‌ها جدی بگیریم چراکه به تشخیص و درمان بیماری کمک می‌کند.

وی افزود: وجود حدود ۵۰۰ فوق تخصص غدد و متابولیسم، ظرفیت ممتازی برای رفع چالش‌های این حوزه است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها