۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
استعفای مدیرعامل بزرگترین صرافی کریپتو جهان

یکی از مشهورترین چهره‌های جهان کریپتو و صاحب بزرگترین صرافی کریپتو جهان -بایننس- با پذیرش نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده از سمت خود در این شرکت استعفا داد

 فردای اقتصاد - یکی از مشهورترین چهره‌های جهان کریپتو و صاحب بزرگترین صرافی کریپتو جهان -بایننس- با پذیرش نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده از سمت خود در این شرکت استعفا داد و شرکت بایننس هم پرداخت جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری برای تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا را پذیرفته است. وزارت دادگستری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد صرافی بایننس فعالیت‌های غیر قانونی و تخلفات مرتبط با پولشویی  خود را تایید کرده و به عنوان بخشی از اعتراف خود، این صرافی همچنین به توافقاتی با شبکه نظارت بر جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی و کمیسیون معاملات آتی  دست یافته و حدود 1.8 میلیارد دلار از مبلغ جریمه را برای این توافقات پرداخت کرده است. در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که این توافق "بزرگترین توافق شرکتی" ای به حساب می‌آید که تا کنون ثبت شده.  به گفته رئیس کمیسیون معاملات آتی، این صرافی رمزارز مبلغ 1.35 میلیارد دلار هزینه معاملاتی از مشتریان آمریکایی جمع آوری کرده است. 
 
خداحافظی چانگ پنگ ژائو
چانگ پنگ ژائو معروف به CZ درتوییتر خود خبر کناره گیری خود را اعلام کرد و گفت از لحاظ عاطفی این رها کردن آسان نبود اما من اشتباهاتی کردم و باید مسئولیت آن ها را بپذیرم. او در این توییت خاطر نشان کرده که روزهای خوبی در انتظار بایننس و صنعت رمزارزها است و اعلام کرده که به عنوان یک راهنما و مربی در کنار جامعه کار آفرینان نوظهور خواهد ماند. او همچنین اعلام کرد که هیچ اتهامی مبنی بر سو استفاده از دارایی‌های کاربران بایننس و یا مشارکت بایننس در هرگونه تلاطم بازاری مطرح نشده و دارایی‌های افراد در امان هستند.
 
اتهامات وارد شده به صرافی بایننس

مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده بایننس روز گذشته بایننس را به عدم رعایت قانون این کشور محکوم کرد و گفت که این صرافی کار را برای مجرمان راحت کرده تا سرمایه‌های دزدیده شده و درآمدهای غیر قانونی خود را جابه جا کنند. مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بعد از ظهر سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جانپنگ ژائو، صرافی بایننس و طرف‌های مرتبط به طور آگاهانه به عنوان یک کسب و کار خدمات پولی ثبت نشده عمل کردند و باعدم اجرای برنامه ضد پولشویی، قوانین مربوط به پولشویی را نقض نمودند. در این اظهارنامه آمده است که این نقض قوانین به صورت برنامه ریزی شده و آزمایشی انجام شده و با تلاشی عمدی از بازار آمریکا کسب سود کرده‌اند. ژائو همچنین به ۵۰ میلیون دلار جریمه محکوم شده و از هرگونه دخالت در امور بزرگترین صرافی جهان منع شده است. او همچنان به عنوان سهام دار بایننس باقی خواهد ماند و بیان کرده که در صورت نیاز به عنوان مشاور از تیم حمایت خواهد کرد. کنار رفتن CZ از بایننس بخشی از توافق او با دادستان‌های ایالات متحده است اما این احتمال وجود دارد که حتی در آینده به زندان محکوم شود.
این صرافی کریپتو طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۵۰ میلیون دلار خروج خالص داشته است که پس از اعلام استعفای CZ، اتفاق افتاده و مربوط به برداشت بیت کوین و استیبل کوین‌ها است. با این حال، در مقایسه با کل ذخایر بایننس، حجم فعلی هنوز اصلا قابل توجه نیست.


بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال
ژائو که متولد چین است در سال ۲۰۱۸ بایننس را در شانگهای تاسیس کرد. این صرافی رمزارز با اینکه امسال با کاهش سهم بازار مواجه شده اما هنوز نیمی از حجم معاملات جهانی کریپتو را به خود اختصاص می‌دهد. طبق داده‌های کوین مارکت کپ، حجم معاملات صرافی بایننس در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲.۶۵ میلیارد دلار بود، که ۵۳۲٪ بیشتر از حجم معاملات ۲ میلیارد دلاری صرافی دوم بزرگتر، کوین‌بیس، است.

یک روز قبل نیز کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده صرافی کراکن - سومین صرافی کریپتویی از نظر حجم معاملات - را به راه‌اندازی غیر قانونی بورس و فضای دلالی و معامله متهم کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار