۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
میراث مهاراجه

در ابتدای دهه ۸۰ اسار استیل هند به قصد سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران بدنبال ایجاد کارخانه ورق بود و از همین رو منطقه ویژه خلیج فارس در ۲۰ کیلومتری بندر عباس را به عنوان موقعیتی استراتژیک که دسترسی به آبهای آزاد دارد را به این منظور انتخاب کرد، با گذشت زمان به دلیل تحریم ها این شرکت هندی از سرمایه گذاری در ایران منصرف شد و با توجه به اقدامات اولیه ای که انجام شده بود، صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به سرمایه گذاری برای احداث واحد صنعتی در چند فاز را در همان موقعیت با اندکی تغییرات انجام داد.

فردای اقتصاد - البته شرکت اسار استیل هند چندین سال بعد در دهه نود به مرز ورشکستگی رسید و با غولی فولادی ادغام شد اما در این جا نمایی مناسب واحدی صنعتی متولد شد که امروزه نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه و شمال آفریقا منحصر بفرد بوده و در سال جاری موفق به کسب سود بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی می شود.

صبا فولاد خلیج فارس در حال حاضر تنها تولید کننده بریکت گرم اسفنجی کشور به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و قصد دارد تا طی ۲۸ ماهه آینده واحد شماره دو را با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بریکت گرم وارد مدار تولید کند.

بخشی از تامین مالی این طرح توسعه با روش سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید از مبلغ ۵۵۰۰ ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال صورت میگیرد.

بدین ترتیب پذیره‌نویسی ۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم ۴۸۳۹ ریال از روز ۲۹ آبان شروع شده و تا ۱۵ روز یعنی ۱۳ آذرماه انجام خواهد شد. میزان سهام قابل خریداری از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی نیز حداقل ۱ سهم و حداکثر ۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار