۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
بزرگ‌ترین شهرک فناوری منطقه در تهران ساخته می‌شود

شهردار تهران گفت: نقشه راه این است که شهرک علم و فناوری در پارک ولایت شکل بگیرد، به همین منظور زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار به این امر اختصاص داده شده و مجوزهای آن گرفته شده است. این شهرک، بزرگ‌ترین شهرک علم و فناوری منطقه است.

ایلنا: علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند گفت: در مجموعه شهرداری تهران کالبد و روح شهر را در هم تنیده می‌بینیم و مبتنی بر این رویکرد امور را طراحی و برای آنها اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه به چهار تحول در هدفگذاری شهرداری برای شهر تهران اشاره کرد و توضیح داد: تحول نخست درون‌زا و قائل به مدیریت شهری و تحول دوم ناظر بر فناوری است. توجه به فناوری برای تهران به عنوان پایتخت ایران مزیت کامل محسوب می‌شود. تحول سوم ناظر به کالبد شهر است. شهر تهران فرسوده و مملو از مشکلات است اما قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و در نهایت تحول چهارم تحولی نرم مبتنی بر مشارکت شهروندان و ایجاد فضایی جدید برای آنهاست.

زاکانی ادامه داد: هوش مصنوعی موهبت الهی است که با درک درست و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط می‌توان از آن بهترین استفاده را برد. اصل ماجرا ارتقای انسان است نه تنها پرداخت به اجرام و اجسام بنابراین باید برای دستیابی به مدینه فاضله موردنظر گام‌های اساسی برداشت.

شهردار تهران افزود: در هوشمندسازی الگوهای زیادی وجود دارد اما نگاه ما جامع‌تر از همه الگوهاست. ما هوش مصنوعی را محور تحول در تهران می‌بینیم و بر آن سرمایه‌گذاری سنگین کرده‌ایم.

وی در اشاره به اقدامات شهرداری تهران در توسعه هوش مصنوعی گفت: نقشه راه این است که شهرک علم و فناوری در پارک ولایت شکل بگیرد، به همین منظور زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار به این امر اختصاص داده شده و مجوزهای آن گرفته شده است. این شهرک، بزرگ‌ترین شهرک علم و فناوری منطقه است. همچنین ۹ کارخانه نوآوری نیز در تهران سامان می‌یابد. ما در این زمینه با دانشگاه‌ها پیوسته‌ایم و در امسال ۱۲ خدمت ویژه در مناطق نوآوری ارائه داده‌ایم. همچنین یک نمایشگاه دائمی آخرین دستاوردهای علم و فناوری در پارک گفت‌وگو ایجاد می‌شود.

زاکانی تصریح کرد: تهران آینده تهران دیگری است و حرکت شهرداری در این زمینه مبتنی بر مشارکت با انواع وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌هاست.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات رسانه‌ای نباید مبنای تحلیل اساتید در انتقاد از شهرداری تهران باشد و شهرداری می‌تواند اطلاعات بهتری در اختیار آنها قرار دهد. شهرداری در پروژه‌هایی ورود و تصمیم‌گیری کرده که دیگران جسارت پرداخت به آنها را نداشتند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها