۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
فضای سرد معاملات در بازار سهام

شاخص کل بورس تهران درن خستین روز هفته با افت ۰.۱۲ درصد تا محدوده دو میلیون و ۱۹ هزار واحدی عقب نشست.

فردای اقتصاد: بازار امروز در کل شرایط متعادل و منفی را سپری کرد و تا انتهای معاملات، تعداد نمادهای منفی بیشتر از نمادهای مثبت بود. البته برخلاف روزهای گذشته، تعداد نمادهایی که پایین‌تر از ۳ درصد افت قیمت داشتند بیشتر بود. در پایان، حدود ۶۰ درصد کل بازار منفی شد و شاخص کل بورس با افت ۲۳۱۸ واحدی در ارتفاع دو میلیون و بیست هزار واحدی قرار گرفت. هم راستا با شاخص کل، شاخص کل هموزن نیز با افت ۰.۰۷ درصدی در کانال ۷۰۵ هزار واحدی ماند. ارزش معاملات خرد هم برابر با ۴۱۱۱ میلیارد تومان شد که اندکی نسبت به روزهای گذشته رشد داشت. 

شاید بتوان علت جو سرد بازار سهام را در لایحه بودجه دولت جستجو کرد. برای مثال درآمد مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳، ۴۹.۸ درصد نسبت به امسال رشد داشته است. این اصلاحات مالیاتی می‌تواند عاملی مهم برای نگرانی سرمایه‌گذاران و افزایش ریسک‌گریزی باشد.

استقبال از نمادهای صنعت قند و شکر 

آمارهای مربوط به شکر جهانی نشان می‌دهد که پس از خشکسالی در هند و تایلند که از بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهانی شکر هستند، عرضه شکرجهانی کاهش یافته است به طوری که این عامل سبب شده تا در ۱۲ سال گذشته بیشترین قیمت را داشته است. در نهایت این اخبار اثر خود را بر صنعت قند و شکر هم گذاشت و شاخص صنعت قند و شکر افزایش ۱.۳۹ درصدی داشت.

بازارهای موازی چه مسیری را در پیش گرفته‌اند؟

 سکه امامی امروز با رشد ۴۰۰ هزار تومانی در ۲۹ میلیون و ۷۰ هزارتومان معامله شد. همچنین، دلار با افزایش ۲۰۰ تومانی در ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. این روزها به دلیل کاهش انتظارات تورمی بازار ارز و ریسک‌های سیاسی، دلار نوسانات کمی دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار