۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
تخریب مکانیزم صادراتی با قیمت‌گذاری دستوری

عضو هیات عامل شرکت صنایع هفت الماس می‌گوید: مشکل اصلی صنعت، قیمت دستوری است. با قیمت‌گذاری دستوری علامت غلطی به بازار می‌دهیم. امروز دولت شروع به دستکاری نرخ دلار صادرکننده کرده که نتیجه آن تخریب مکانیزم صادراتی کشور است.

نوید ایزدپناه، عضو هیات عامل شرکت صنایع هفت الماس در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو ۱۴۰۲ با حضور در غرفه فردای اقتصاد عنوان کرد: مجموعه هفت الماس متنوع‌ترین تولیدکننده ورق در ایران است. ورق گالوالوم (Galvalume) جزو نسل جدید محصولات پوشش دهنده در دنیا است که خط تولید آن توسط خود شرکت طراحی و ساخته و محصول به بازار عرضه شد. این محصول جزو محصولات دانش‌بنیان به شمار می‌رود.
وی گفت: حاکمیت در ابتدا منافعی را برای دانش‌بنیان‌ها در نظر می‌گیرد اما در ادامه با تغییر در دستورالعمل‌ها این منافع کم رنگ می‌شود. در واقع عدم پیوستگی در مقررات بزرگ‌ترین مشکل شرکت‌ها از جمله شرکت هفت الماس است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: مشکل اصلی صنعت، قیمت دستوری است. با قیمت‌گذاری دستوری علامت غلطی به بازار می‌دهیم. امروز دولت شروع به دستکاری نرخ دلار صادرکننده کرده که نتیجه آن تخریب مکانیزم صادراتی کشور است.
ایزدپناه افزود: دولت باید دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد چرا که هیچ کشوری از قیمت‌گذاری دستوری منافعی کسب نکرده است.
وی عنوان کرد: کمبود انرژی مثل خیلی از موارد دیگر در کشور ما نتیجه سیاست‌گذاری‌های نادرست است. پیشنهاد می‌شود که قیمت نهادهای انرژی متناسب با ارزش افزوده صنعت صورت بگیرد. صنعت به دلیل اینکه ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند باید قیمت انرژی در آن کمتر در نظر گرفته شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار