۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
چالش صنایع؛ از قوانین خلق‌الساعه تا ناترازی انرژی

مدیرعامل گروه مهر سهند در تشریح چالش‌ها و دغدغه‌های صنعت فولاد عنوان کرد: تصمیمات خلق‌الساعه بیشترین آسیب را به صنعت فولاد می‌زند.

فردای اقتصاد: مسعود محجل امامی، مدیرعامل گروه مهر سهند در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو ۱۴۰۲ با حضور در غرفه فردای اقتصاد عنوان کرد: گروه مهر سهند از ۲۰ سال پیش فعالیت خود را شروع کرده و در زمینه تولید مقاطع فولادی، واردات و صادرات و تولید انواع قطعات به روش ریخته‌گری در شهر تبریز فعال است. طرح توسعه در نورد سرد ورق‌های فولادی در حال نصب و تجهیز بوده و تا یک سال آینده عملیاتی می‌شود.
وی ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد تولیدات این شرکت به آفریقا و اروپا صادر می‌شود. هر چند در بخش صادرات تصمیمات خلق‌الساعه ایجاد اختلال می‌کند.
محجل امامی در تشریح چالش‌ها و دغدغه‌های صنعت فولاد عنوان کرد: تصمیمات خلق‌الساعه بیشترین آسیب را به صنعت فولاد می‌زند. کارت‌های یک بار مصرف و رقم حدود ۶ هزار میلیارد دلار صادرات رفع تعهد نشده که در همین خصوص روی دست دولت مانده باعث شده تا شرکت‌هایی که به صورت اصولی فعالیت می‌کنند، با مشکل مواجه شوند. موضوعاتی از این دست صادرات فولاد به خارج از کشور را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین اصول و چارچوب مشخصی برای ارز حاصل از صادرات وجود ندارد. دولت به صادرکنندگان که واردات هم دارند اجاره نمی‌دهد از ارز حاصل از صادرات خود استفاده کنند.
مدیر عامل گروه مهر سهند بیان کرد:  رسوب ۴ میلیون تن محصولات در کارخانه‌ها از رکود حاکم در بازار نشات می‌گیرد.
وی افزود: صنعت فولاد صنعتی انرژی‌بر است اما متاسفانه دولت به نحوی جهت‌دهی می‌کند که بخش خصوصی مجبور شود برق خود را فراهم کند، در دنیا چنین موضوعی مطرح نیست.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار