۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
دولت‌های خارجی در بورس دخالت می‌کنند؟

به گفته خان‌محمدی، نهاد ناظری تحت عنوان SEC در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که از سرمایه‌گذاران در مقابل تقلب شرکت‌ها، اطلاعات نهانی و مواردی که به بازار سرمایه مرتبط می‌شود، حمایت می‌کند.

فردای اقتصاد: کارشناس صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبدگردان آسمان معتقد است، دولت‌ها به دنبال پویایی اقتصاد کشور هستند و تصمیمات در حوزه سیاست‌های پولی از سوی دولت به واسطه بانک مرکزی اتخاذ می‌شود.

علیرضا خان‌محمدی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: دخالت دولت موضوعی است که در سایر کشورها نیز وجود دارد. در بحران‌ها دولت، بازار سرمایه و بانک مرکزی در کدام در جایگاه خود به صورت مستقل تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند.

بحران کرونا در اقتصاد و رفاه مردم اختلالاتی را ایجاد کرد و در ادامه فدرال رزرو تصمیماتی را در حوزه سیاست‌های انبساطی گرفت.

وی ادامه داد: نهاد ناظری تحت عنوان SEC در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که از سرمایه‌گذاران در مقابل تقلب شرکت‌ها، اطلاعات نهانی و مواردی که به بازار سرمایه مرتبط می‌شود، حمایت می‌کند. در این بخش مشاهده می‌شود که دولت از بازار سرمایه کنار کشیده است.

خان‌محمدی تصریح کرد: در ایران با دولت و دخالت‌های مستمر در بازار سرمایه، سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و بانک مرکزی به عنوان تصمیم‌گیرنده در حوزه سیاست‌های پولی همراه هستیم. در کشور هیچ یک از نهادهای فوق به صورت مستقل کاری را انجام نمی‌دهند، به عبارتی سازمان بورس برای تصویب برخی قوانین با محدودیت‌هایی مواجه بوده و در ادامه بانک مرکزی به دلیل مواردی پیرامون تورم مجبور به اتخاذ تصمیماتی خواهد بود که چندان برای بازار خوشایند نیست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فد در موضوع تورم به صورت قاطع عمل کرد تا جایی که بحران بانکی نیز ایجاد شد.

در برنامه امروز بورسان، علیرضا خان‌محمدی کارشناس صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبدگردان آسمان به ارزیابی تبعات دخالت دولت در بورس پرداخت. در ادامه مژگان بازچی مدیر تحلیل شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر آخرین وضعیت زنجیره فولاد - سنگ آهن را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار