۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
رقیب چینی خودروهای تسلا + فیلم

شیائومی پس از موفقیت در بازار لوازم خانگی خود را آماده یکی از بزرگترین تجربه هایش می کند. ورود به ساخت خودروهای خودران. خودروهای هیجان انگیزی که البته قیمت های شان نسبت به نمونه های تسلا ، مزیت رقابتی محسوسی دارد. خودروهایی که حالا گفته می شود اقلا یک مدل از آنها ساخته شده است و قرار است هر سال یک مدل جدید از این محصولات تولید شود. این شرکت تصاویری از این پروژه را منتشر کرده است. درباره خودروهایی کمتر از ۲۲ هزار دلاری تا ۴۵ هزار دلاری هستند. خودروهایی که رقم پایه آنها از حدود ۶۰۰ میلیون تومان آغاز می شود و تا ۱.۵ میلیارد تومان . دیجیاتو و سایت شیائومی در گزارش هایی درباره این خودرو و ویژگی هایش نوشته اند.

ظاهرا شیائومی علاوه بر تمامی بازارها و محصولاتی که در آنها فعال است، قصد دارد در حوزه خودروسازی و به شکل خاص خودروهای برقی بدون راننده هم عرض اندام کند. در همین راستا به نظر می‌رسد شیائومی در حال توسعه یک سدان برقی با قابلیت‌های خودران است که می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود.

گفتنی است برنامه شیائومی برای تولید خودرو جدی به نظر می‌رسد زیرا این غول فناوری امیدوار است که تولید خودروی مذکور را در کارخانه‌های خود و در خاک چین به انجام برساند و بدین ترتیب نام این شرکت می‌تواند در رده «تولیدکننده تجهیزات اصلی» یا OEM قرار بگیرد.

البته شیائومی اخیرا سعی داشت از طریق مشارکت با گروه خودروسازی BAIC وارد این حوزه شود اما از آنجایی که مذاکرات دو شرکت به نتیجه نرسید، این کمپانی پرآوازه چینی نیز ظاهرا تصمیم گرفته به تنهایی وارد بازی شود.

با استناد به گزارش‌های موجود، کارخانه خودروسازی شیائومی در یی‌ژوانگ چین واقع شده و خودروی تولیدی آن ۲۱,۶۵۵ دلار قیمت خواهد داشت. همچنین فناوری خودران این شرکت هم روی خودروی جدید معرفی خواهد شد.

این فناوری که در حال حاضر پایلوت خطاب می‌شود، بر مبنای LIDAR و سیستم راداری بومی شیائومی یعنی AT۱۲۸ ایجاد شده است؛ مواردی که طبق انتظارات در کنار یکدیگر می‌توانند با ارتقای زوایای دید و امنیت، سیستم خودروهای بدون راننده را به سطح بالاتری منتقل کند.

شیائومی تاکنون اطلاعاتی از مشخصات فنی یا جزئیاتی مانند سرعت این خودرو منتشر نکرده و همچنین هنوز مشخص نیست خودروی مذکور عرضه جهانی خواهد داشت یا خیر. به هر حال حوزه خودروهای برقی بازاری بسیار رقابتی است و شیائومی با ورود به این عرصه، چه در چین و چه در سطح جهانی با رقبای بسیاری روبه‌رو خواهد شد.

۵۰۰ روز از اولین خبر ورود شرکت فناوری چینی به سرمایه گذاری در خودرو می‌گذرد. شیائومی به تازگی از دو برند جدید Xiaomi Pilot و Xiaomi Autopilot را در سامانه ثبت برند تجاری دولت چین ثبت کرده است و بعد از آن در ماه ژوئیه اولین خودروی آزمایشی خودران شیائومی با نوشته «تست رانندگی خودکار شیائومی» در خیابان مشاهده شد. این خودرو که گمان می رود نمونه اولیه خودروی خودران شیائومی باشد، به فناوری سنجش از راه دور LIDAR مجهز شده و از قابلیت‌های بالایی همچون سیستم سبقت خودکار و سیستم پردازش تصویر خودرو برخوردار است.

لی جون مدیر این شرکت به تازگی پستی در توییتر منتشر کرد که از آینده برنامه های خود در آنجا توضیحاتی داد. مدیر عامل این شرکت بعد از پخش این ویدیو گفت:« فناوری رانندگی خودکار شیائومی با رویکرد جدیدی عمل می‌کند و این پروژه فراتر از انتظارات پیشرفت کرده که این فوق العاده است.»

با توجه به اینکه شرکت‌های پیشرویی مانند Weilai، Ideal Motors، Xiaopeng Motors در بازار چین مشغول به فعالیت هستند و وارد بورس معروف هنگ کنگ شده اند، شیائومی برای ورود به این حیطه کار چندان آسانی ندارد اما احتمالا رقابت دشواری با برندهای نوپایی همچون Nio، Xpeng و Li Auto نخواهد داشت.

تا این لحظه درباره صنایع مختلفی که شرکت شیائومی برای تولید ماشین‌های خودکار همکاری با آن‌ها را آغاز کرده و در بخش‌های مختلف آن سرمایه‌گذاری انجام داده، می‌توان به سرمایه‌گذاری در شرکت AVIC Lithium که در زمینه تولید باتری فعالیت می‌کند و شرکت ZongMu Technology در زمینه پارکینگ‌های هوشمند و سرمایه‌گذاری در پروژه لیزری یا Hesai Technology اشاره کرد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها