۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
هشتمین روز سبز برای بورس تهران

شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را با رشد ۰.۵ درصدی به پایان رساند و به ارتفاع دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی رسید.

معاملات امروز بازار سهام با رشد ۰.۵ درصدی شاخص کل بورس تهران و رسیدن این نماگر به محدوده دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحد پایان یافت. به این ترتیب هشتمین رشد متوالی شاخص کل رقم خورد. این نماگر در این برش زمانی ۷.۷ درصد افزایش ارتفاع داده است. 

روز سبز خودروسازان با خبر تجدید ارزیابی

در حالی طی دقایق پایانی دادوستدهای روز گذشته، شاهد کاهش نسبی تقاضا برای سهام بودیم که امروز خبر جدی شدن پیشنهاد کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها از ۵ به ۳ سال توانست رونق تازه‌ای در بازار ایجاد کند. «محسن علیزاده»، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس در گفت‌وگویی با ایرنا توضیحاتی را درباره آخرین جزییات و اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس در زمینه کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها از پنج سال به سه سال برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ارائه و اظهار داشت: این موضوع قرار است به عنوان پیشنهاد در بودجه ۱۴۰۳ مطرح شود.  در تلاش هستیم تا این تصمیم به مرحله اجرا برسد. پیشنهاد این است تا به طور خاص به این موضوع پرداخته شود و تصمیم کاهش زمان تجدید ارزیابی از پنج سال به سه سال برای همه شرکت‌ها اجرایی شود. گروه خودرو بیشترین واکنش مثبت به این خبر را نشان داد تا همزمان با رشد حدود ۳.۵ درصدی شاخص این صنعت، شاهد خالص خرید مثبت سهامداران حقیقی در سهام خودروسازان باشیم. در حال حاضر دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در شرایط نامناسبی قرار داشته و لازم است تدابیری برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت بیندیشند که یکی از این راهکارها، افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌هاست و کاهش دوره تجدید ارزیابی می‌تواند خبری خوب برای خودروسازان و سهامداران آن‌ها باشد. در این میان خبرهایی نیز از تجدید  پتروشیمی زاگرس و بانک صادرات و برخی دیگر نیز دست به دست می‌شد.

سومین روز برای ارزش معاملات بالا

امروز سومین روز پیاپی بود که ارزش معاملات خرد سهام در سطوحی بیش از ۸هزار میلیارد تومان قرار داشت. ارزش معاملات از گذشته به عنوان متغیری برای سنجش وضعیت آتی بازار مورد توجه فعالان بورسی قرار داشته است و به نظر می‌رسد پایداری ارزش معاملات در سطوح بالا می‌تواند تا حدودی سیگنال بازگشت روزهای سبز به تالار شیشه‌ای باشد. 

لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس رسید

ابراهیم رئیسی با حضور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به طور رسمی تقدیم مجلس کرد. گفته شده کمیسیون تلفیق به مدت ۵ روز کلیات بودجه را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به صحن علنی ارائه خواهد کرد و نخستین جلسه کمیسیون، امروز ساعت ۱۴ برگزار شد. بودجه همواره مورد توجه اهالی بازار سهام بوده و باید دید این بار چه سرنوشتی را برای بورس رقم خواهد زد.
 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    هشتمین روز شاخص کل سبز. هشتمین روز نمادها منفی
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    امید که حال بورس همیشه خوب باشه ، اما شاید اگر بورس را به نوعی ریست کنند یا مثل بازی گیم اور کنند ، مشکلات کلا حل بشه یا مثل خودرو ارورهای آنرا با دستگاه دیاگ پاک کنند تا ریپ زدنش درست بشه
  • فهیم IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    ای بابا حالا فردا منفیش می‌کنید؟!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار