۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
خودروی بی‌کیفیت باعث ضرر و زیان این ارگان شد

 رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان اصفهان گفت: تولید خودروهای بی‌کیفیت در ایران مهم‌ترین چالش صنعت بیمه محسوب می‌شود، زیرا شمار تلفات در خودروهای داخلی ناشی از تصادفات به مراتب بیشتر از خودروهای خارجی است.

اطلاعات: سیدعلی رضا سمائی در نشست خبری که به مناسبت ۱۳ آذرماه «روز بیمه» در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، افزود: بیمه مرکزی به طور دائم اعتراض و گلایه خود را از تولید خودروهای بی‌کیفیت به مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت صمت اعلام کرده، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی وجود قوانین و دستورالعمل‌های پیچیده و دست و پا گیر صنعت بیمه و همچنین ارائه خدمات بیمه‌ای به روش سنتی را از دیگر چالش‌های این صنعت برشمرد و افزود: صنعت بیمه کشور نیازمند پوست اندازی است تا بتواند در بستر دیجیتال و مطابق با شرایط روز جامعه، ارائه محصولات بیمه‌ای را برنامه‌ریزی کند.

 وی با اشاره به این که پارسال بیمه‌های بازرگانی در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت کردند و در همین مدت ۵۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه شدگان پرداخت کرده‌اند و این به منزله سود ۴۲۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها نیست، افزود: بخش قابل توجهی از حق بیمه دریافتی در قالب عوارض، مالیات، سهم وزارت بهداشت برای درمان رایگان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی، سهم وزارت کشور، سهم وزارت راه برای اصلاح جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها کسر می‌شود. همچنین بخشی از حق بیمه دریافتی نزد بیمه مرکزی برای تقبل تعهدات بیمه‌ها در زمان بلایای طبیعی اندوخته می‌شود.

 وی با تاکید براین که بیمه‌های درمان و خودرو بیشترین سهم را در دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت به بیمه شدگان در استان اصفهان به خود اختصاص داده اند، افزود: در نیمه نخست امسال شرکت‌های بیمه‌ای کشور در مجموع حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه فروخته‌اند که سهم استان اصفهان از این رقم ۵.۶۹ درصد است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان اصفهان با بیان این که فاصله زیادی بین هدفگذاری در ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی در کشورمان با آنچه هست، وجود دارد افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، ضریب نفوذ بیمه بازرگانی باید به ۷ درصد افزایش می‌یافت اما اکنون که برنامه هفتم توسعه در حال بررسی و تصویب است، ضریب نفوذ بیمه در کشورمان حدود ۲ درصد است در حالی که افزایش ضریب نفوذ در بیمه سبب امنیت در سرمایه‌گذاری و آرامش در جامعه خواهد شد.

سمائی در ادامه گفت: عادت کرده‌ایم در زمان بحران‌ها و حوادث برای جمع آوری کمک‌های مردمی فراخوان دهیم و یا دولت را درگیر پرداخت کمک‌های ناچیز بلاعوض به حادثه دیدگان کنیم در حالی که اگر فرهنگ استفاده از محصولات بیمه‌ای در جامعه نهادینه شود دیگر احتیاجی به کمک‌های مردمی و یا کمک نهادهای حمایتی و دولت نیست و شرکت بیمه در کمتر از یک ماه کل خسارت را به بیمه شده پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها