۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تاکسی‌های برقی تهران رسید + عکس

وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازان باید متناسب با اقلیم و فرهنگ کشور، خودروهای برقی تولید کنند، گفت: خودروهایی که متناسب با مسیرهای شیب‌دار و سرازیری باشد و تولید این خودروها فقط برگرفته از خودروهای برقی چینی نباشد.

به گزارش فردای اقتصاد عباس علی‌آبادی در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی تصریح کرد: امروز رونمایی از نخستین خودروهای برقی در تهران صورت گرفت تا به ناوگان تاکسیرانی افزوده شود و از این هفته به بعد روند برقی شدن تاکسی‌ها در تهران ‌و سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور خودروهای برقی در کشور به شکل آزمایشی است، ادامه داد: باید ببینیم چه خودروهایی با شرایط کشورمان سازگار است؛ در این راستا باید صبر و تحمل داشته باشیم و متناسب با اقلیم کشورمان خودروی برقی بسازیم.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است، افزود: زیرا سوخت فسیلی به اقتصاد کشور ضرر می‌زند؛ از این رو خودروهای برقی امکان تنوع سوخت از جمله انرژی سبز را برای ما میسر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی نیاز به پیوست فرهنگی دارد، گفت: با توجه به شتاب بالایی که این خودروها دارند نیاز به آموزش ‌و پیوست فرهنگی دارد که در وزارت صمت تهیه شده است.

علی آبادی تصریح کرد: از هفته آینده روند برقی شدن تاکسیرانی کشور آغاز خواهد شد.

تحویل ۸۸ خودرو آریزو ۵ برقی به سازمان تاکسیرانی تهران

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت هم در خصوص خودروی برقی تولید داخل که امروز ۸۸ دستگاه به تاکسیرانی تهران تحویل داده شد، گفت: این خودرو با مشارکت چینی‌ها تولید شده و در گام نخست ۲۱ درصد داخلی‌سازی شده است. البته قرار است به مرور روند داخلی‌سازی این خودروها افزایش پیدا کند.

منوچهر منطقی افزود: به صورت کلی برای تولیدات مقدماتی داخلی‌سازی خودروها از ۱۴ تا ۲۱ درصد آغاز و به مرور داخلی‌سازی آنها افزایش خواهد یافت.

بهبود کیفیت ارائه خدمات شهری با استفاده از خودروهای برقی

شهردار تهران نیزدر مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی گفت: اراده دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهوری بر برقی‌سازی خودروهاست، در همین راستا نیز وزیر صمت اهتمام ویژه‌ای دارند و برقی‌سازی خودروها همزمان با زیرساخت‌های لازم از شهر تهران آغاز شده است.

علیرضا زاکانی با اشاره به وضعیت نامطلوب هوای تهران در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: با رونمایی خودروهای برقی، گامی در راستای جدا شدن از آلودگی هوا است.

وی با اشاره به موضوع زیست محیطی در تولید خودروهای برقی، تصریح کرد: استفاده از این نوع خودروها منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت ارائه خدمات شهری می‌شود، زیرا اکنون ۳۴ درصد خدمات از حمل‌ونقل عمومی و ۶۶ درصد از خودروهای شخصی و تاکسی است.

شهردار تهران ادامه‌داد: دردولت سیزدهم شاهد هموار شدن مسیر برای ورود ۱۰‌ها هزار خودرو و اتوبوس برقی در راستای هوشمندسازی شهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برقی‌سازی خودروها مسیری برای تحول و ارائه خدمات به مردم در بستر زیست‌بوم شهر تهران و سپس در سراسر کشور باشد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری برای تولید خودروهای برقی بین وزارت صمت، شهرداری تهران، مدیران خودرو و تاکسیرانی تهران به امضا رسید.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها