۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
میزان آلودگی معادن به میزان آلودگی  ویلاسازی های لواسان نیست

رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنعت، معدن استان اصفهان گفت: میزان پروانه بهره برداری معادن که هم اکنون در کشور استفاده می شود کمتر از یک درصد مساحت است اینکه معادن در حال تخریب هستند  یک کد اشتباه است.

 فردای اقتصاد- حسام‌الدین فرهادی‌نسب در نشست خبری که به مناسبت سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته برگزار شدتصریح کرد: معدن کاری که در ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر شهر زندگی می کنند و بیشتر انس را با طبیعت دارد دنبال تخریب نیست اما ذات معدن تخریب است اما بدنبال تخریب سازندگی مشابه عمل جراحی که با انجام آن تومور برداشته و زندگی به بیمار بخشیده میشود.

وی افزود:  در تبصره ۱۴ ماده قانونی مشخصا آمده است که  ۱۵ درصد از حقوق دولتی که پرداخت می شود باید صرف زیر ساخت ها و جاده ها و اموری که مربوط به  آن و با اولویت  در آن منطقه شود و ۱۲ درصد دیگر را از مبلغ پرداختی برای احیا و بازسازی بخش منابع طبیعی و محیط زیست منطقه صرف شود که آن را بخش ما می پردازیم  و باید منابع طبیعی و سازمان برنامه و بودجه و استانداری پاسخ دهند که چرا هزینه نشده است.

رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنعت، معدن استان اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه در شورای معادن از ارگان های مربوطه خواستند که این هزینه ها عودت داده شود اما این اتفاق صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در دنیا بازسازی معادن  انجام می شود، ادامه داد: این درحالی است که در ایران هیچ گونه برنامه مدونی از سوی سازمان محیط زیست و منابع طبیعی برای بازسازی نیست. خود آنها هم نمی دانند و مانع می شوند.

فرهادی نسب افزود: کل مناطق تحت پوشش محدوده های معدنی  که شامل معادن و برداشت می شود کمتر از ۷ درصد مساحت کل کشور است.

به گفته وی، از رژ لب زنان تا تیرآهنی که در ساختمان ها استفاده می شود از معادن استفاده می شود چگونه چنین شغلی با طیف گسترده را می خواهید محدود کنید.

رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنعت، معدن استان اصفهان تصریح کرد: سیاست اشتباه  دیگری که از سوی محیط زیست و منابع طبیعی  شاهدیم اینکه دلیل بسیاری از فرونشست ها در بیابان های اطراف استان بخاطر کاشت درخت طاق و گز است که یکی از عوامل خرابی محیط زیست به شمار می رود.

محمود بندرچی برگزار کننده نمایشگاه ۱۳ زنجیره تامین نیز در این نشست گفت: در سال ۹۱ همایشی تحت عنوان اکتشاف در معادن برگزار شد که یکی از محورهای این همایش تخریب محیط زیست بود در این همایش با دلایل محکم سهم تخریب در معادن را فقط ۵ درصد اعلام کردند  و ۸۵ درصد تخریب محیط زیست از سوی کشاورزی اعلام شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار