۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
اختصاص سهمیه جداگانه گاز به نیروگاه‌های صنایع

مدیر ارشد خدمات فنی پشتیبانی فولاد مبارکه اعلام کرد: برای تولید برق توسط نیروگاه‌های فعال در این صنعت و تامین به شبکه سراسری، ضروری است که مقدار گاز مصرفی این نیروگاه‌ها به میزان مورد نیاز افزایش یابد و مازاد بر سهمیه تعیین شده برای صنایع دیگر تامین شود.

فردای اقتصاد-محمدکاظم صباغی هرندی تصریح کرد: طی دو سال گذشته، صنایع بزرگ به منظور مشارکت در توسعه زیرساخت‌های برق کشور، اقدام به کاهش ناترازی برق در زمان محدودیت و تامین بخشی از برق مصرفی مورد نیاز نسبت به سرمایه‌گذاری کلان برای احداث نیروگاه کرده اند.

وی افزود: هم اکنون تعدادی از نیروگاه‌های راندمان بالا در صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد مبارکه با موفقیت راه‌اندازی شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در مرحله تست و راه‌اندازی نهایی قرار دارند.

مدیر ارشد خدمات فنی پشتیبانی فولاد مبارکه، تاکید کرد: در دوره محدودیت گاز، استفاده از گاز صنایع برای تولید برق منجر به کاهش قابل توجه تولید نسبت به سال‌های گذشته و غیر اقتصادی شدن احداث نیروگاه توسط صنایع خواهد شد.

وی اعلام کرد: راندمان نیروگاه‌هایی که توسط صنایع به بهره‌مندی رسیده‌اند، هم اکنون از متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور بالاتر است.

به گفته صباغی هرندی، به منظور استفاده بهینه از گاز و مدیریت مصرف گاز در بخش نیروگاهی، ضروری است که بهره‌مندی از نیروگاه‌های راندمان بالا به عنوان اولویت اساسی مورد توجه قرار گیرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار