۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
دیدار مردم «کرمان» و «خوزستان» با رهبر انقلاب

جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان صبح امروز (شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

این دیدار که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، مطابق روال دیدارهای عمومی اقشار مختلف مردم استان‌های کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

در تاریخ صد و بیست سی ساله‌ی اخیر کشور ما خوزستان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز مقاومت ملت ایران بوده. مظهر مقاومت ملت ایران در طول این مدت مردم خوزستان بوده‌اند.

از یک جهت دیگر هم خوزستان یک استان ممتاز است و آن، این است که خون شهیدان همه‌ی استانهای کشور بر روی خاک خوزستان ریخته شده این یعنی چه؟ یعنی خوزستان نماد همدلی و همبستگی همه‌ی ملت ایران است از همه‌ی نقاط کشور جوانها، پیش قراولان، فداکاران‌ آمدند در آنجا با ایمانشان، با انگیزه‌شان در آنجا جنگیدند و جان خودشان را در راه اسلام و ایران و جمهوری اسلامی فدا کردند، خوزستان شد نماد همبستگی ملت ایران.

ما هرچه که در طول تاریخ از قهرمانی‌های ملت ایران شنیده‌ بودیم؛ از فداکاری‌ها، از گذشتها، از ایستادگی‌ها به چشم خودمان در خوزستان در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

بنده در طول سال‌ها انس با کرمان و کرمانی‌ها، نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان بالعیان مشاهده کردم. اگر بخواهیم در چند جمله از مهم‌ترین این ویژگی‌ها اسم بیاوریم باید عرض کنم، اولاً هویّت عمیق فرهنگی کرمان است، ثانیاً نخبه‌پروری کرمان؛ این استان از خصوصیاتش پرورش نخبگان است. نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه‌ی مردم کرمان است. پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی است.

زمینه بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی اینها است. نخبه‌پروری و اتصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی برجسته و مبارزه‌ی در راه آنها خصوصیت بزرگی است که بنده آن را به چشم در مردم کرمان مشاهده کردم.

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها