۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کامتینای کیش؛ ارزش افزوده چند هزار میلیاردی برای سهامداران بیمه ملت

بیمه ملت که برای چهارمین سال پیاپی، عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را با رتبه توانگری مالی ۴۵۷ کسب کرده، عملیات اجرایی ابرپروژه کامتینای بیمه ملت را آغاز کرد.

صنعت بیمه به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصادی هر کشور، دارای دو بال بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری است. بیمه‌گری شاید اصلی‌ترین فعالیت یک شرکت بیمه‌ای باشد اما اختصاص منابع حاصل از بیمه‌گری به سرمایه گذاری‌های مولد نیز می‌تواند برگ برنده‌ای برای شرکت‌های بیمه برای پیش برد سریع تر اهداف باشد.

به همین دلیل است که شرکت‌های بیمه در اغلب کشورهای دنیا نقش فعالی در پروژه‌های بزرگ اقتصادی داشته و اقدام به سرمایه‌گذاری‌های در پروژه‌های مختلف می‌کنند. این اقدام علاوه بر آورده‌ای که برای صنعت بیمه دارد، بال سرمایه‌گذاری آن را هم تقویت می‌کند.

تا کنون در ایران این بال چندان فعال نبوده اما حالا بیمه ملت که برای چهارمین سال پیاپی، عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را با رتبه توانگری مالی ۴۵۷ کسب کرده، در صدد است نشان دهد که می‌تواند در کنار فعالیت‌های بیمه‌گری خود، نقش مهمی را در سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های بزرگ ایفا کند.  

خبری که در حاشیه رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ به سرعت پخش شد. کلنگ‌زنی شروع عملیات اجرایی ابرپروژه کامتینای بیمه ملت در شمال شرق جزیره و حاشیه میدان سنایی یعنی نزدیک به اسکله جدید جزیره کیش در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با حضور حجت عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، رییس کل بیمه مرکزی، مدیران ارشد شرکت‌های بیمه کشور و مدیرعامل شرکت بیمه ملت استارت خورد و قرار است طی چهار سال تکمیل شود. کامتینا در مساحتی نزدیک به ۷۶ هزار متر مربع و در سه بخش تجاری، اداری و تفریحی احداث می‌شود. ارزش فعلی این زمین ۴ هزار میلیارد تومان برآورده می‌شود. بیمه ملت در حال حاضر با ارزش بازار ۵.۵ هزار میلیارد تومانی چهارمین شرکت بیمه بزرگ بورس تهران به شمار رفته و انتظار می‌رود پروژه کامتینا پس از تکمیل، ارزش افزوده چند هزار میلیاردی برای سهامداران به ارمغان بیاورد.

بیمه ملت زمین این پروژه را بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ به مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان از سازمان منطقه آزاد کیش خریداری کرد و پس از چند سال توقف، پروانه پروژه ساختمانی «کامتینا» در سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر شد.

افزایش سودآوری بیمه ملت در یک سال و نیم گذشته یکی از مهمترین عواملی بود که شرایط را برای شروع این پروژه بزرگ فراهم کرد.

اهمیت این ابرپروژه آنجاست که جزیره کیش سومین مقصد پربازدید تعطیلات در خاورمیانه پس از دبی و شرم‌الشیخ بوده و مستعد جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی است. از این رو انتظار می‌رود این پروژه‌ عظیم به تقویت بنیه بیمه ملت منجر شده و باعث ایجاد درآمدی پایدار و پیش‌رونده نسبت به تورم برای سهامداران این شرکت و بهبود وضعیت بنیادی آن شود و همزمان گام مهمی برای رونق‌بخشی به گردشگری و اشتغال جزیره کیش به عنوان یکی از دریچه‌های ارتباطات بین‌المللی کشور خواهد بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار