۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
۴۰ همت سرمایه گذاری برای اجرای گام چهارم توسعه فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در تشریح اقدامات توسعه ای صورت گرفته در این شرکت اظهار داشت: در گام چهارم توسعه فولاد خوزستان ۳۵۱ پروژه تعریف شده که ارزش این پروژه ها ۴۲ همت است.

فردای اقتصاد : امین ابراهیمی تصریح کرد: از مجموع پروژه های در دست اجرا، ۱۳۷ پروژه به اتمام رسیده و ۲۱۴ پروژه به ارزش ۴۰ همت در حال اجرا هست که مهمترین آن پروژه مگا مدول زمزم دو هست که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی انجام شد و با اقدامات انجام شده تبدیل به سوپر مگا مدول دو میلیون تنی شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه از چند حیث اهمیت دارد یکی از حیث سودآوری و دیگری تکمیل زنجیره ارزش در فولاد خوزستان و با اره اندازی این پروژه میتوان نیاز سایر واحد های فولاد سازی استان را نیز تامین کنیم.

ابراهیمی همچنین از ورود فخوز به عرصه معدن خبر داد و گفت : برای اینکه فولاد خوزستان چالش سنگ آهن را به فرصتی برای خود تبدیل کند، مجموعه‌ای به نام توسعه معادن و فولاد خوزستان را تاسیس و دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و این شرکت، فعالیت‌های مختلفی انجام داده است. مهمترین اقدام آن پهنه آوار جازموریان است که به پروانه اکتشاف رسیده و پیش بینی می‌شود که ۱۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی در این محدوده داشته باشیم. بنا داریم در این محدوده یک کارخانه کنسانتره ایجاد کنیم و بخشی از کنسانتره مورد نیاز را در این حوزه تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار بود که فولاد خوزستان وارد حوزه معدن شده و با تملک معدن کنسانتره آن وارد کارخانه شده است. تقریبا برابر آنچه هزینه این معدن شده توانستیم ماده معدنی از این معدن استحصال و وارد کارخانه کنیم. در حال حاضر دو معدن دیگر نیز تملک کردیم و پلن پروانه تملک شرکت تا پایان سال حداقل ۱۰ معدن خواهد بود.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار