۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
دلایل نا اطمینانی در بورس چیست؟

به گفته عشیری، اعضای هیات مدیره بعضا بدون توجه به گزارشات دست به افشا می‌زنند که در پی این رویداد قطعا اعتماد از بازار سلب می‌شود.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، عوامل نا اطمینانی به دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود. نخست، عوامل درون‌زا که از بازار نشات می‌گیرد. در واقع چنین عواملی اطمینان سرمایه‌گذاران خرد را از بین خواهد برد.

رسول عشیری با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: ریسک‌های سیستماتیک در زمره عوامل برون‌زا بوده که می‌تواند در بازارهای مالی نا اطمینانی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: عدم شفافیت شرکت‌ها موضوع حائز اهمیت بازار است. شرکت در گزارش افشا، افزایش سرمایه از محل طبقات A و B خبر می‌دهد اما در ادامه یکی از طبقات را به دلیل افزایش هزینه‌ها حذف می‌کند یا شرکتی که قصد تجدید ارزیابی دارایی‌ دارد در خارج از زمان معاملات بازار از عدم قصد افزایش سرمایه خود در گزارش افشا خبر می‌دهد.

این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است، اعضای هیات مدیره بعضا بدون توجه به گزارشات دست به افشا می‌زنند که در پی این رویداد قطعا اعتماد از بازار سلب می‌شود.

در برنامه امروز بورسان، رسول عشیری کارشناس بازار سرمایه به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی تحلیلگر بازار سرمایه عملکرد معاملات در بورس کالا را مورد ارزیابی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار