۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
مردم بیشتر چه کالاهایی را با کالابرگ الکترونیک می‌خرند؟

بنابر اظهارات عسگریان، میزان مصرف کالا در طرح به ترتیب برنج، روغن، ماکارونی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات، گوشت مرغ و گوشت قرمز بوده است.

ایسنا: عسگریان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح امنیت غذایی کودکان، افزود: طرح امنیت غذایی کودکان دومین طرحی بود که اجرا شد و یکی از بهترین طرح‌ها محسوب می‌شود و به نظر بیش از ۹۵ درصد به جامعه هدف اصابت می‌کند. کودکان نیازمند تغذیه مضاعف توسط وزارت بهداشت و از طریق کارت سلامت در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت درمانی شناسایی شدند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴۰ هزار کودک، بیان کرد: سرپرستان خانوار آنها مشخص و دهک بندی شدند. ۱۵ هزار نفر در دهک هفت به بالا قرار دارند. ۱۲۵ هزار نفر در دهک یک تا هفت قرار گرفتند. آنهایی که در دهک یک تا پنج بودند به ازای هر کودک یک میلیون تومان برای کودک به حساب سرپرست خانوار واریز شد. دهک‌های مابقی نیز به ازای هر کودک ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

به گفته وی، ۱۱ قلم تعریف شده در سبد امنیت غذایی کودکان به ۱۶ قلم افزایش یافته است. در این سبد به لبنیات و میوه و سبزیجات نیز توجه شده است.

عسگریان تاکید کرد: هر ۶ ماه یکبار توسط وزارت بهداشت میزان رشد کودکان مشخص می‌شود، اگر این کودکان رشد نکنند وزارت بهداشت به ما اعلام می‌کند و یارانه او قطع می‌شود تا با والدین صحبت شود و مشاوره مجدد دریافت کنند.

عسگریان با اشاره به حمایت از کودکان در آستانه ۶ ماه تا ۵۹ ماهگی ادامه داد: خانواده‌ها در طرح کودکان نیازمند تغذیه مضاعف تا دو ماه فرصت دارند برای کودکان از بین ۱۶ قلم کالا خرید کنند چرا که ذخیره نمی‌شود.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اکنون در میانه طرح هستیم و بیشتر از ۶۰ هزار کودک از این طرح استفاده کرده‌اند.

به گفته عسگریان، استان سیستان و بلوچستان، اصفهان‌ و خراسان رضوی بیشترین کودکان مشمول طرح امنیت غذایی و قم، گیلان و البرز کمترین مشمولان را دارند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح حمایت از مادران دارای فرزندان شیرده گفت: طرح حمایت از این مادران نوپا است. در مرحله ابتدایی مادران دارای کودک شیرخوار و کودک زیر دو سال در دهک یک در ۸ استان خراسان شمالی و خراسان جنوبی، هرمزگان، لرستان، فارس، گلستان، ایلام و یاسوج شناسایی شده‌اند.

وی افزود: ۲۷ هزار مادر شناسایی شده است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر مشمول طرح شده‌ و به آنها ماهانه ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha