۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
واکنش اسنپ فود به هک شدن اطلاعات کاربران

شرکت اسنپ فود با انتشار اطلاعیه‌ای هک شدن اطلاعات کاربرانش را تایید کرد.

فردای اقتصاد -  چند ساعت بعد از ادعای یک تیم هکری مبنی بر هک  اسنپ‌فود، این پلتفرم سفارش آنلاین غذا دسترسی غیر مجاز به اطلاعات میلیون‌ها کاربر خود را تایید کرد. 
در بیانیه اسنپ فود آمده که به دنبال هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌فود این شرکت در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است.

اسنپ فود همچنین اعلام کرده که مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و حتما بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.

 یک گروه هکری که پیش از این اقدام به هک تپسی کرده بود نیمه شب گذشته مدعی هک اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اسنپ فود شد.

 در بیانیه اسنپ فود آمده که این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ فود اقدام به فروش اطلاعات کرده و شرکت اسنپ فود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران ازطریق مذاکره با این گروه هکری خواهد کرد.
این گروه هکری در مصاحبه با دیجیاتو اعلام کرد که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول را استخراج کرده است.

هکر اعلام کرد که هک را به اسنپ فود اطلاع نداده و مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته است. علت آن  تجربه مذاکره با تپسی بوده است: «پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!»

چه اطلاعاتی از کاربران لو رفته است

مقامات رسمی و خود اسنپ‌فود تاکنون درباره نوع و میزان اطلاعات لو رفته صحبت نکرده‌اند اما ادعا شده که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، شماره موبیل و اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول و همچنین اطلاعات آدرس مکانی gps کاربران لو رفته است. 

پلیس فتا در نخستین واکنش به این هک اعلام کرد که اسنپ‌فود بارها طی امسال مورد بازرسی و ارزیابی فنی قرار گرفته است. به گفته معان فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در صورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل‌انگاری موضوع برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها