۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کدام دستگاه‌ رکورددار صدور برخط مجوز شد؟

داده‌های آماری نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا ابتدای دی ماه بیش از ۹۳۶هزار مجوز توسط درگاه ملی مجوزها به صورت برخط صادر شده است.

فردای اقتصاد: کدام یک از دستگاه‌های اجرایی رکوردار صدور برخص مجوز شدند؟ داده‌های آماری نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا ابتدای دی ماه بیش از ۹۳۶هزار مجوز توسط درگاه ملی مجوزها به صورت برخط صادر شده که وزارت تعاون بیشترین و وزارت کشور (به جز شهرداری‌ها) کمترین تعداد صدور مجوز را دارا هستند.

بر اساس گزارش شادا، گزارش دوره‌ای درگاه ملی مجوزها از تأخیر در صدور مجوزهای ‌کسب و کار کشور به تفکیک دستگاه‌ها از ابتدای سال جاری تا ابتدای دی ماه سال جاری منتشر شد. بر اساس این گزارش، تعداد یک میلیون و۶۴۹ هزار و ۴ درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که تعداد ۹۳۶هزار و ۹۱مجوز، غیرحضوری و کاملا الکترونیکی بوده است.

در عین حال، از این تعداد ۱۰۳هزار و ۴۸۰درخواست با تاخیر در بررسی مواجه است که سه وزارتخانه یعنی، وزارت کشور (بجز شهرداری‌ها) با ۳۹درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۹.۶درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز، وزارت صنعت و معدن، تجارت هم با ۱۸درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز بیشترین میزان تاخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب‌وکار را ثبت کرده‌اند. کانون وکلا و فدراسیون های ورزشی نیز هنوزشرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده‌ و در عین حال همچنان به صورت غیرقانونی از صدور مجوز خودداری می کنند.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ۲۹۷هزار و ۹۴۷ مجوز صادر شده از تعداد ۳۲۸هزار و ۹۲۸ مجوز درخواست شده، بیشترین تعداد صدور مجوز برخط را داراست، که میزان تاخیر در بررسی برای صدور مجوز در این وزارتخانه صفر اعلام شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار