۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
روند قیمت درخت کریسمس در ۱۵ سال اخیر

قیمت هر درخت طبیعی کریسمس، امسال ۸۷ دلار خواهد بود و درختان مصنوعی نیز ۱۱۹ دلار به فروش خواهند رفت که از رشد ۱۴۱ درصدی در ۱۰ سال گذشته حکایت می‌کند.

فردای اقتصاد: کاهش تعداد مزارع درخت کریسمس در آمریکای شمالی، موجب شده تا کمبود درخت در سراسر قاره ریشه دواند. تعداد مزارع ایالات متحده در طول بحران مالی ۲۰۰۸ به شدت کاهش یافت و همچنان رو به کاهش است. آنگونه که آمارها نشان می‌دهد ۹۶ درصد از درختان کریسمس فروخته شده در ایالات متحده از کانادا می‌آیند. اما مزارع کانادایی در تابستان امسال به دلیل خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی آسیب دیدند و کشاورزان کانادایی نیز می‌گویند که جوانان دیگر علاقه‌ چندانی به این کسب‌وکار ندارند. 

کاهش عرضه، رشد تقاضا، دوره ۸ تا ۱۰ ساله رشد درختان کریسمس، تورم هزینه کود و سوخت بالا همگی سبب شده تا شاهد افزایش جدی قیمت درختان کریسمس باشیم. برآورده‌ها نشان می‌دهد قیمت هر درخت طبیعی کریسمس، امسال ۸۷ دلار خواهد بود و درختان مصنوعی نیز ۱۱۹ دلار به فروش خواهند رفت که از رشد ۱۴۱ درصدی در ۱۰ سال گذشته حکایت می‌کند.


 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اراد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    شما که خیلی زرنگ هستید و از قیمت درخت کاج کریسمس تو امریکا خبر دارید یه مقایسه هم کن از قیمت مایحتاج اولیه مردم ایران تو همین سه چهار سال گذشته

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار