۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
افزایش میزان تامین مالی دردستور کار سال‌آتی شرکت‌ بورس

افزایش میزان تامین مالی ودیجیتالی کردن فرآیند درسامانه‌ها بورسی دو اولویت مهم در دستور کار سال آتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران است.

فردای اقتصاد-محمود گودرزی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه درباره برنامه آتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در سال جاری بحث برندینگ و ریبرندینگ شرکت بورس اوراق بهادار طی مراحلی قابل قبولی قرار گرفت و برای سال آینده نیز دو اولویت مهم افزایش تامین مالی بورس تهران ودیجیتالی کردن فرآیند در سامانه‌ها و بازطراحی سامانه‌های بورس در دستورکار است.

وی تصریح کرد: با کمک تیم اجرایی بورس تهران سال آینده با اصلاح برند و حضور قوی در عرضه اولیه سعی می‌کنیم در تامین مالی نقش ایفا کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فردای اقتصاد مبنی بر برنامه شرکت بورس در خصوص تامین مالی برای شرکت های متوسط و کوچک مقیاس از بازار سرمایه چیست؟ گفت: صندوق های   VC و PE در تمام دنیا کارکرد مطلوبی برای حرکت موتور اقتصاد دارد، به همین منظور در صدد آنیم تا با راه اندازی صندوق های PE و VC  برای نخستین بار در تاریخ بورس ایران، مسیر تامین مالی برای این قبیل شرکت ها را هموار کنیم.

گودرزی افزود: در سفرهای استانی در مورد شناسایی مشکلات شرکت‌ها متوجه شدیم بسیاری از شرکت‌ها مشکلات فروش ندارند اما به خاطر کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش امکان توسعه ندارند که تلاش می‌کنیم از طریق صندوق‌های خصوصی منابع مورد نیاز این شرکت‌ها را تامین کنیم.

گودرزی به ارزش صندوق های صدور ابطالی و ETF اشاره کرد و گفت :رقم AUM که در اختیار این صندوق ها ست بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سپرده های بانکی تفاوت زیادی می بینیم واعتماد مردم به صندوق ها را برای حفظ و مدیریت دارایی ها نشان می دهد.

مدیرعامل بورس تهران‌ اوراق بهادار تهران یادآور شد: اندازه شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته می‌شوند، نسبت به شرکت‌هایی که وارد فرابورس می‌شوند بزرگ‌تر هستند، اما با تصویب هیات مدیره قرار شد شرکت‌های متوسط هم در بورس پذیرفته شوند.

وی با اشاره به این مطلب که ۵۰ شرکت در آستانه پذیرش و ورود به بورس هستند، یادآور شد: از این ۵۰ شرکت، تعداد ۱۰ شرکت از شرکت های دانش بنیان هستند که عمده فعالیت آنها در حوزه برق و دارو است.

وی افزود: با توجه به شرایط بازار ابتدا شرکت‌های متوسط وارد بورس می‌شوند تا شرایط بازار به‌هم نریزد و آمادگی داریم تا آخر سال ۵ شرکت یادشده بتوانند در بورس عرضه اولیه کنند.

وی با اشاره به عرضه های پیش رو که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری، قرار است هلدینگ شستان از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع، شرکت ذوب آهن بیستون، شرکت آلومینا، هلدینگ نماد غدیر عرضه اولیه شوند.

گوردزی در خلال برنامه پرسش و پاسخ نشست خبری به برگزاری نشست سالانه فدراسیون بورس های اروپایی و آسیایی (FEAS) در حاشیه رویداد کیش اینوکس برای سال آینده خبر داد وگفت: این اقدام در راستای بحث مورد توجه تامین مالی از طریق بازار سرمایه است که به واسطه این اقدام عمق وغنای این بخش از برنامه در دستور کاری شرکت بورس افزایش یابد.

وی در مورد بازار قراردادهای آتی گفت: تعداد شرکت‌هایی که دارای قرارداد آتی هستند، به زودی به ۲۸ شرکت افزایش می یابد. البته اندازه معاملات صندوق‌های قرارداد آتی ۳۸ میلیارد تومان است که باید اندازه آنها افزایش یابد.

در پایان نشست خبری امروز مراسم قدردانی از سرکار خانم سهیلا مستوفی زاده خوئی، رئیس اداره روابط عمومی، به پاس سه دهه فعالیت در روابط عمومی بورس تهران صورت گرفت.

افزایش میزان تامین مالی دردستور کار سال‌آتی شرکت‌ بورس

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار