آپدیت اتریوم جهان رمزارزها را متحول می‌کند

مصرف انرژی اتریوم را تا ۹۹ درصد کاهش می‌یابد
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
آپدیت اتریوم جهان رمزارزها را متحول می‌کند

پیکربندی جدید که در دومین رمزارز بزرگ دنیای کریتوکارنسی رخ داد، می‌تواند کل جهان رمزارزها را متحول کند

فردای اقتصاد: آپدیت اتریوم به وقوع پیوست. پیکربندی جدید که در دومین رمزارز بزرگ دنیای کریتوکارنسی رخ داد، می‌تواند کل جهان رمزارزها را متحول کند.

تغییر نرم‌افزاری که از مدت‌ها قبل مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته بود، مصرف انرژی اتریوم را تا ۹۹ درصد کاهش می‌دهد و منتقدانی که از بلاک چین به دلیل مصرف برق بالا انتقاد می‌کردند را ساکت خواهد کرد.

مزیت این به روزرسانی چیست؟

مزیت این به روزرسانی این است که اتریوم پس از ادغام بیشتر شبیه یک دارایی مالی سنتی است که بر روی آن سود و بهره پرداخت می‌شود، مانند آنچه در اوراق قرضه یا گواهی سپرده انجام می‌شود. این خصوصیت می‌تواند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدیران دارایی و افراد ثروتمندی را که تاکنون در حاشیه قرار داشتند را جذب کند. به روزرسانی جدید همچنین امکان ارتقاءهایی را فراهم می‌آورد که نوید افزایش سرعت تراکنش‌ها و کارمزدهای کمتر را می‌دهد، قلاب دیگری که می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب کند. برخی از علاقه مندان حتی پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات انجام شده، می‌تواند منجر به تصاحب و افزایش ارزش بازار اتریوم نسبت به بیت‌کوین شود. بیت کوین، محبوب‌ترین رمزارز در بازار کریپتوکارنسی، دارای ارزش بازار تقریباً دو برابر اتر است. در طول سه ماه گذشته، در حالی که قیمت بیت‌کوین اندکی کاهش یافته است، قیمت اتر حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری این توکن را به دلیل بازدهی که بعد از ادغام خواهد داشت، خریداری کرده‌اند.

تمامی تغییرات انجام پذیر است؟

سوال اساسی اینجاست که همه این تغییرات تنها به واسه این به روزرسانی رخ خواهد داد؟ از آنجایی که در نحوه عملکرد و رفتار اتریوم تغییر اساسی ایجاد خواهد شد لذا تمامی این تغییرات انجام‌پذیر است.

فرآیند جدید اتریوم در عوض بر آنچه که اثبات سهام نامیده می‌شود متکی خواهد بود. انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند، زیرا به ماینرها وابسته نیست. اتریوم به نهادهایی به نام اعتباردهنده نیاز دارد تا پوسته‌ای را به شکل کوین‌های اتریوم در بازی قرار دهند. قرار دادن و یا به اشتراک گذشتن رمزارز اتریوم به منظور استخراج از طریق اثبات سهام، به صاحبان بزرگ اتریوم این حق را می‌دهد که بلوکی از تراکنش‌ها را به led-ger اضافه کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهند با اتریوم جدید پاداش می‌گیرند. به‌روزرسانی جدید Merge نامیده شده است زیرا بلاک چین موجود اتریوم با یک شبکه موازی ترکیب می‌شود که تقریباً دو سال است برای مفهوم اثبات سهام در حال آزمایش است.

برای استخراج از طریق اثبات سهام، اتریوم مانند سهامی می‌شود که سود سهام ایجاد می‌کند یا اوراق قرضه‌ای که بازدهی می‌دهد. بازدهی اتر می‌تواند نسبتاً جذاب باشد: مالکانی که اتریوم‌های خود را به اشتراک می‌گذارند می‌توانند درحال‌حاضر حدود ۴ درصد سود به‌دست آورند و انتظار می‌رود این میزان پس از ادغام افزایش یابد. طبق گفته ConsenSys، ارائه‌دهنده فناوری بلاک چین اتریوم، حدود ۸۰ درصد از کل عرضه اتریوم (حدود ۱۷۰ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی) در نهایت می‌تواند به خطر بیفتد.

متخصصان بیت‌کوین بر این باورند که هجوم گسترده برای سرمایه‌گذاری اتلاف منابع است. کریستوفر بندیکسن، تحلیلگر CoinShares، مدیر دارایی، می‌گوید: «امنیت هزینه دارد و این هزینه باید از جایی تامین شود. او می‌گوید در فرآیند اثبات کار، از انرژی و سخت‌افزار استفاده می‌شود، در حالی که در اثبات سهام «از احتکار سرمایه به‌دست می‌آید».

کمپبل هاروی، استاد امور مالی در دانشگاه دوک، می‌گوید: سرمایه‌گذاری در اتر به طور غیرقابل مقایسه خطرناک‌تر از سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است. او می‌گوید هر سودی در اتریوم با ارزی پرداخت می‌شود که ممکن است نوسانات ۹۰ درصدی داشته باشد و تغییرات عمده‌ای را تجربه می‌کند.

با این حال، برای سرمایه‌گذاران فعلی اتر، اتریوم‌های به اشتراک گذاشته شده و استیک شده، بیشتر جنبه به کار گیری سرمایه را دارد. اتریوم‌های بدون استفاده در ولت‌ها شبیه پول برای پر کردن بالشت است. ویژگی بازدهی استیکینگ اتریوم به متخصصان مالی سنتی که مدت‌ها با ارزش‌گذاری دارایی‌های رمزنگاری مشکل داشتند، اجازه می‌دهد تحلیل‌های جریان نقدی را برای مقایسه عملکرد اتر با دارایی‌های سنتی انجام دهند. آنها همچنین می‌توانند اتر را در مقابل سایر سرمایه گذاری‌ها به عنوان یک معیار قرار دهند.

آیا اتریوم جای بیت کوین را خواهد گرفت؟

ویژگی‌های جدید اتر می‌تواند به آن کمک کند تا از بیت‌کوین پیشی بگیرد. جف دورمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Arca، یک شرکت خدمات مالی ارز دیجیتال، می‌گوید: من فکر می‌کنم اتریوم احتمالاً زودتر از آنچه مردم فکر می‌کنند بیت‌کوین را تغییر خواهد داد و از آن پیشی خواهد گرفت. هر داستان موفقیتی که در بلاک چین می‌بینید در اتریوم اتفاق می‌افتد، در حالی که بیت کوین تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. ادغام همچنین می‌تواند موقعیت اتریوم را به عنوان مهم‌ترین بزرگراه تجاری ارزهای دیجیتال مستحکم کند، چرا که می‌تواند در آینده تغییرات شبکه را سریعتر و ارزان تر کند. دیوید کروگر، دانشمند داده‌های دیجیتال در شرکت Cowen می‌گوید: در پایان روز، یک شبکه فقط به اندازه تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند و از آن ارزش استخراج می‌کنند، ارزشمند است.

استیک کردن اتریوم همچنین می‌تواند منجر به انبوهی از ابزارهای مالی شود. پیش از این، در ماه آگوست، بزرگترین صرافی رمزارز ایالات متحده، که توسط Coinbase Global Inc اداره می‌شود، یک توکن مشتق شده را به نمایندگی از Ether اعلام کرد که کاربران می‌توانند آن را معامله کنند، وام دهند یا قرض کنند. Paul Veradittakit، یکی از شرکای Pantera Capital که صندوق‌های تامینی کریپتو را مدیریت می‌کند، می‌گوید: «این به افراد بیشتری فرصت می‌دهد تا در اتریوم سهامدار باشند. این می‌تواند سرمایه بیشتری را از منابع مالی سنتی به ارمغان بیاورد.

البته ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. تا زمانی که اتریوم تحت یک ارتقای نرم افزاری دیگر قرار نگیرد، احتمالاً حداقل شش ماه دیگر، اتریوم‌های استیک شده قابل برداشت نیستند. حتی بعد از آن نیز برداشت محدود خواهد بود.

تا کنون، فقدان یک واسطه رسمی توسط اتریوم، قانون‌گذاران را دور نگه داشته است. اما ویژگی‌های جدید اتریوم ممکن است دری باشد که به وسیله آن قانون‌گذاری رمزارزها مانند اوراق بهادر آغاز شود. به هر حال، در استیکینگ اتریوم و سهامدار شدن در آن، مردم پول واقعی را سرمایه‌گذاری می‌کنند که یکی از ویژگی‌های کلیدی یک اوراق بهادار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار