چگونه از اهمال‌کاری نجات یابیم؟

"وقت‌تلف کن" درونمان را بشناسیم
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
چگونه از اهمال‌کاری نجات یابیم؟

همه ما در درونمان موجودی داریم که استاد تلف کردن وقت و بازیگوشی است. نشریه اکونومیست این هفته به شناسایی و درمان این معضل پرداخته است.

فردای اقتصاد: «اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید، از مرتب‌کردن رختخوابتان شروع کنید.» این جمله دریاسالار ویلیام مک‌راون در مراسم فارغ‌التحصیلی سال 2014 دانشگاه تگزاس آستین است. آنچه این مقام نیروی دریایی آمریکا به آن اشاره دارد، نکته‌ای جهانی است: خواه یک دریانورد باشید، خواه یک فروشنده یا یک مدیرعامل، "اگر هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید، نخستین وظیفه هر روز خود را به اتمام رسانده‌اید." واقعیت این است که همه باید با وسوسه به تاخیر انداختن کارها مقابله کنند. میلیون‌ها رختخواب هر روز صبح مرتب نشده باقی می‌مانند. اما راه‌حل‌هایی  برای افراد وقت تلف کن وجود دارد تا بتوانند زندگی خود را منظم‌تر کنند.

برای شروع خود را یک طفره‌رو یا فردی که کارها را به تعویق می‌اندازد، ننامید. آسان‌ترین راه برای به پایان رساندن کارها، برداشتن گام نخست است. دلیل اینکه افراد پرمشغله هرگز از حرکت باز نمی‌ایستند، این است که حرکت مداوم آن‌ها نیروی جنبش بیشتری ایجاد می‌کند. این راه راحت‌تری به جای تکمیل یکباره کار است، به‌ویژه اگر آن کار ناخوشایند هم باشد. هر چه کاری نامطلوب‌تر به نظر برسد، زمان بیشتری صرف می‌کنید تا در مورد اینکه چقدر آن کار مزخرف است، فکر کنید. این به نوبه خود باعث می‌شود تمایل کمتری به حرکت به سمت آن داشته باشید. اگر نسبت به چنین دور باطلی آگاهی داشته باشید، تضمینی نیست که آن کار را انجام خواهید داد اما دست کم یک شروع خوب است. در مورد صندوق نامه‌های الکترونیک تنها یک کلیک کافی است. اگر هنوز از انجام کارهایی که در فهرست "باید انجام شود"هایتان هست و شما را مضطرب می‌کند، اجتناب می‌ورزید، از کمک سایرین که می‌توانند کمک کنند، استفاده کنید. در مورد وظایفتان با همکارانی که می‌توانند وسوسه به تعویق انداختن بخش‌هایی از کار  که تمایل کمتری به انجام آن دارید را سرکوب کنند، صحبت کنید.

وقتی حرکت را آغاز کردید، نکات و مراحل کار را بررسی کنید. این یعنی شکستن یک کار به بخش‌های کوچک‌تر و قابل دستیابی‌تر.

تعلل، بین منطق و احساس جا خوش می‌کند، جایی بین آرزو و دستاورد. پل زدن روی فاصله بین این دو، می‌تواند دشوار باشد. پیشرفت سریع دشوار است اما پاداش دارد. شما را به مرتبه‌ای می‌رساند که برای آن‌هایی که کارها را تا لحظه آخر به تعویق می‌اندازند، غیرقابل کشف است.

منبع: اکونومیست

نویسنده: فیلیپ کوگان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار