۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
اتوبوس‌های چینی هم از این تاریخ وارد تهران می‌شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تا زمانی که حمل‌ونقل عمومی توسعه نیابد نمی‌توان از مردم انتظار داشت که برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا با وسایل نقلیه شخصی تردد نکنند.

ایلنا: «مهدی علیزاده» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران و تأثیر خودروهای شخصی بر تشدید آلودگی هوا و ترافیک گفت: کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی ناشی از یک فشار ۱۰ساله‌عدم نوسازی است. حمل‌ونقل عمومی درحال‌حاضر فشار زیادی را تحمل می‌کند؛ اما با این حال قراردادهای زیادی درباره نوسازی اتوبوس‌ها منعقد شده که تا به سرانجام نرسد موضوع ترافیک و الودگی هوا حل نمی‌شود.

ورود اتوبوس‌های چینی به پایتخت از سال آینده

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حوزه خرید اتوبوس داخلی، قرارداد ساخت ۲۵۰۰ اتوبوس را با سازنده داخلی منعقد کرده که بر اساس زمان‌بندی قرارداد، این اتوبوس‌ها به مرور وارد ناوگان می‌شوند، افزود: همچنین شهردار تهران در سفر اخیرشان به چین قرارداد تأمین مالی خرید ۲۰۰۰ اتوبوس را منعقد کرده و به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده این قرارداد نهایی شود و از سال آینده، اتوبوس‌ها وارد ناوگان شهر تهران شوند.

وی تأکید کرد: به ثمر نشستن این قراردادها باعث می‌شود تا ناوگان فرسوده شبکه اتوبوسرانی شهر تهران که حدود ۱۰ سال است که نوسازی نشده، چابک‌تر شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها