۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
بهترین خودروهای کراس اوور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳؛ کدام وارد ایران می‌شود؟

در این گزارش به ۴ خودروی شاسی‌بلند کوچک که می‌توانند در لیست واردات خودرو باشند می‌پردازیم.

فردای اقتصاد: کراس اوورها از جدیدترین انواع دسته‌بندی‌های خودرو هستند که ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و هاچ‌بک محسوب می‌شوند. کراس اوورها ارتفاع بالاتری نسبت به خودروهای سدان یا هاچ‌بک و کمی کمتر از میانگین معمول خودروهای شاسی‌بلند دارند.

خودروهای کراس‌اوور عموما در مقایسه با خودروهای سدان جادارترند. همچنین نسبت به خودروهای شاسی‌بلند جمع‌وجورتر بوده و قیمت مناسب‌تری دارند. همین ویژگی‌ها خودروهای کراس‌اوور را تبدیل به گزینه‌ای اقتصادی، مناسب برای استفاده شهری و همچنین مناسب برای خانواده‌ها کرده است. به همین خاطر طی سال‌های گذشته کراس‌اوورها به تدریج سهم بازار بیشتری را از آن خود کرده‌اند و اکنون از محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های خودرو هستند.

در جدول بالا بهترین خودروهای شاسی‌بلند بسیار کوچک سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی را بر اساس رتبه‌بندی وبسایت ادموندز (Edmunds) می‌بینید. از این میان، با توجه به آنکه واردات خودرو در سال جاری با شرط واردات خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار آزاد شده است، احتمال واردات ۴ مدل از این خودروها به ایران وجود دارد. این خودروها و نقد تحلیلگران ادموندز درباره آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

۱- کیا سول: خودرویی که چهار چرخ متحرک نیست، اما فضای بیشتری را نسبت به برخی شاسی‌بلندهای کراس اوور و همچنین عملکرد بهتر و تجهیزات بیشتر با قیمت کمتر ارائه می‌دهد. شکل جعبه مانند آن به کابین مسافر و فضای بار جای بسیاری می‌دهد. همچنین به عقیده کارشناسان، هویت و شخصیت متمایز سول به آن کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شود. جدای از نارضایتی‌های جزئی، این SUV کوچک یکی از بهترین‌های موجود است.

این خودرو در سال ۲۰۲۰ دوباره طراحی شده و قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی توسط خودروساز (MSRP) برای کیا سول از حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی آن بین ۷.۸ تا ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر است.

نقاط قوت:

امکانات زیاد به نسبت قیمت

جادارتر از بسیاری دیگر از SUVهای بسیار کوچک

لذت بردن از رانندگی

نقاط ضعف:

صدای بیش از حد باد و لاستیک در سرعت بزرگراه

پاسخ بد از گیربکس موتور توربوشارژ

بهترین خودروهای کراس اوور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳؛ کدام وارد ایران می‌شود؟
کیا سول

۲- مزدا سی‌ایکس ۳: مزدا CX-3 با هندلینگ و کیفیت سواری عالی در جاده احساس یک خودروی خوب را به شما می‌دهد. توجه مزدا به جزئیات در فضای داخلی دلپذیر این خودرو نیز مشهود است. فضای صندوق آن اما متوسط است.

مزدا سی‌ایکس ۳ در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی خودروساز برای آن از حدود ۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بین ۷.۶ تا ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر است.

نقاط قوت:

فضای داخلی جذاب و راحت

تجربه رانندگی جذاب

مصرف سوخت پایین

داشتن گلچین خوبی از امکانات کمکی راننده و ویژگی‌های ایمنی

نقاط ضعف:

فضای بار کمتر از حد متوسط

فضای کم برای صندلی عقب

تنظیم سیستم تعلیق ممکن است برای برخی بسیار محکم باشد

بهترین خودروهای کراس اوور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳؛ کدام وارد ایران می‌شود؟
مزدا سی‌ایکس ۳

۳- هیوندای ونیو: کوچکترین کراس‌اوور هیوندای یعنی امکانات زیادی را در یک بسته بسیار جمع و جور ارائه می‌دهد. برای استفاده روزمره عالی است و به اندازه کافی راحت است که در یک سفر جاده‌ای از آن استفاده کنید. ارزش خرید بالایی دارد و از اکثر به‌روزترین امکانات ایمنی و فناوری برخوردار است. اگر چیزی کاربردی‌تر و شیک‌تر از یک سدان ساب کامپکت می‌خواهید، ارزش بررسی را دارد.

قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی هیوندا ونیو از ۱۹ هزار دلار شروع می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو هم ۷.۶ لیتر در هر صر کیلومتر است.

نقاط قوت:

امکانات قابل توجه به نسبت هزینه

طراحی کابین ساده

نقاط ضعف:

صدای موتور و اینکه در سرعت‌های بالا کمی خشن به نظر می‌رسد

نداشتن سیستم چهار چرخ محرک

یکی از کوچک‌ترین خودروها در کلاس SUVهای فوق کوچک

بهترین خودروهای کراس اوور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳؛ کدام وارد ایران می‌شود؟
هیوندای ونیو

۴- نیسان کیکس: یک کراس اوور کوچک مدرن و مقرون به صرفه که به لطف وزن پایینش، رانندگی با آن لذت بخش‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. پیشرانه قدیمی‌اش اما آن را در این لیست پایین می‌آورد.

نیسان کیکس در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر است. مصرف سوخت کم، پارک کردن آسان و حتی رانندگی خوب در جاده‌های پر پیچ و خم از نکات مثبت آن است. اما وقتی صحبت از راحتی و عملکرد قابل اندازه‌گیری به میان می‌آید، کیکس از رقبای خود عقب می‌ماند. قیمت

نقاط قوت:

بسیاری از فناوری‌های کمک راننده آن استاندارد هستند

قیمت مقرون به صرفه

مصرف سوخت پایین

کنترل‌گرهای آسان برای استفاده

نقاط ضعف:

شتاب آرام

صندلی‌های ناخوشایند

فضای پای صندلی‌های عقب زیاد نیست

بدون سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری

بهترین خودروهای کراس اوور ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳؛ کدام وارد ایران می‌شود؟
نیسان کیکس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی هنرپرور IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    بسیارعالی ومطلوب همه مطالب واخبارداغ راارانموده است
  • DE ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    نظری ندارم

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار