۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
آیا بیمه از اولویت زندگی مردم خارج شده است؟

جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد ایران و جهان موضوع اولین نشست تحلیلی این صنعت در استودیوی فردای اقتصاد بود. به اعتقاد صاحبنظران، ۵۰درصد ریسک‌های کشور پوشش بیمه‌ای ندارد.

فردای اقتصاد: صنعت بیمه در اقتصاد ایران و جهان از چه جایگاهی برخوردار است؟ این پرسشی است که صاحبنظران در اولین نشست تحلیلی صنعت بیمه در استودیوی فردای اقتصاد مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند. یکی از مهمترین نکات مطرح شده در این نشست به این موضوع اختصاص داشت که ۵۰درصد ریسک‌های کشور، پوشش بیمه‌ای ندارد. اما آنچه بیشتر مورد توجه صاحبنظران صنعت بیمه قرار گرفت، چرایی پایین بودن میزان حق بیمه تولیدی، ضریب نفوذ و سرانه حق بیمه ایران در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته بود.

علاوه بر این، در این نشست این سوال نیز مطرح شد که صنعت بیمه به عنوان یکی از بازارهای اقتصادی کشور تا چه میزان در تشخیص نیازها موفق عمل کرده است؟

در این میان، دلایلی نظیر عدم موفقیت صنعت بیمه در طراحی محصول، نبود الزام قانون اجباری برای بیمه کردن، ابهام در ماهیت صنعت بیمه در میان عموم مردم، عدم اولویت‌دهی به بیمه به دلیل نامطلوب بودن وضعیت معیشتی مردم، نبود رویکرد سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه و...، باعث محقق نشدن برنامه‌های پیش روی این صنعت شده‌ است.

فردای اقتصاد در این برنامه میزبان پرویز خسروشاهی اقتصاددان و صاحبنظر صنعت بیمه، مجتبی حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی، یونس مظلومی عضو شورای عالی صنعت بیمه و حسام معتضدیان قمی کارشناس صنعت بیمه بود که در خصوص موضوعات صنعت بیمه تبادل نظر کردند.

فایل صوتی این نشست را اینجا بشنوید: 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سجاد ملافرج زاده IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    در مورد بیمه عمر و زندگی و سرمایه گذاری هم صحبت کنید مزایا و معایبش هم بد نیست صحبت بشه و
  • حامد IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    بیمه نوعی تضمین ست ، کسی از ضمانت گریزان نیست ، از سویی اقتصاد آشفته ست که عامل ضعف مالی افراد شده و از سویی آشفتگی اقتصاد تلاش بیمه ها را سمت و سوی حداقل ریسک پذیری کرده ، به عبارتی افراد باید بیشتر پرداخت کنند و کمتر دریافت و این عدم تعادل ، به ناچار مردم را بیمه گریز کرده

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار