۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کارنامه متزلزل مالی سامسونگ

شرکت سامسونگ برای ششمین فصل متوالی با کاهش سود عملیاتی مواجه شد که نشان‌گر تقاضای ضعیف برای محصولات این شرکت و عدم قطعیت در مورد آینده است. 

فردای اقتصاد - شرکت سامسونگ برای ششمین فصل متوالی با کاهش سود عملیاتی مواجه شد که نشان‌گر تقاضای ضعیف برای محصولات این شرکت و عدم قطعیت در مورد آینده است. 

بزرگترین شرکت کره اعلام کرد که سود عملیاتی آن ۳۵ درصد کاهش یافته و به ۲.۸ تریلیون وون کره ( معادل ۲.۱ میلیارد دلار) رسیده است. این میزان ۲۴ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. 

در طی سال ۲۰۲۳ درآمد سامسونگ به ۶۷ تریلیون وون کاهش پیدا کرد و این باعث شد که این شرکت کره‌ای کمترین سود عملیاتی خود طی ۱۵ سال گذشته را ثبت کند. 

این آمار نشان‌گر آن است که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه با توجه به عدم ثبات اقتصادی در جهان همچنان کند است. همچنین چشم‌انداز بهبود بازار که بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند در سال ۲۰۲۴ ظاهر شود  همچنان در سایه ابهام قرار دارد. 

در ماه پایانی سال ۲۰۲۴ شرکت رقیب سامسونگ یعنی میکرون پیش‌بینی درآمدی بهتر از حد انتظاری را نشان داد که نشانگر آن است که ساخت دیتاسنتر می‌تواند جبران کننده بازارهای تکنولوژی و بازار متوسط موبایل باشد. 

کارنامه متزلزل مالی سامسونگ
افت سود عملیاتی سامسونگ برای ششمین فصل متوالی 

سامسونگ در ماه اکتبر ۲۰۲۳ پیش بینی کرد که بازار ۱۶۰ میلیارد دلاری حافظه که برای مدت طولانی در رکود قرار داشته به تدریج در سال ۲۰۲۴ و با رونق هوش مصنوعی بهبود پیدا کند. مدیران سامسونگ انتظار داشتند که تغییرات را در اواخر سال ۲۰۲۳ در بازار ببینند. 

سهام شرکت سامسونگ در روز سه شنبه ۲.۴ درصد کاهش یافت. 

علاوه بر بخش حافظه بخش محصولات مصرفی سامسونگ نیز به دلیل رقابت شدید وافزایش هزینه‌های بازاریابی ضربه خورده است. اما نشانه‌هایی از بهبود هم وجود دارد.تحلیلگران معتقدند که با توجه به افزایش قیمت‌های حافظه و بهبود تقاضا ممکن است در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ این بخش دوباره سودآور شود. 

مدیرعامل سامسونگ گفته است که انتظار دارد افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی طی سه سال باعث دوبرابر شدن ارزش بازار این شرکت کره‌ای شود. 

سامسونگ همچنین روی بخش جدید محصولات تاشو خود در سال ۲۰۲۴ هم حساب ویژه‌ای باز کرده است. این شرکت قرار است در پایان ماه جاری میلادی تازه‌ترین محصولاتش را در نیویورک رونمایی کند. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار