۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
اصلاحات اقتصادی باید تدریجی باشد یا ضربتی؟

در تازه‌ترین برنامه #دورهمی_اقتصادی با میزبانی مرتضی کاظمی، اصلاحات اقتصادی در لهستان و گرجستان بررسی و درس‌آموخته‌های این اصلاحات برای اقتصاد ایران به بحث و گفتگو گذاشته شده است.

فردای اقتصاد: در این نشست محمدمهدی بهکیش ضمن دسته‌بندی کشورها و ارائه تفاوت‌ها و شباهت‌های مسیر توسعه در کشورهای مختلف به نحوه اتصال به موتورهای توسعه و همچنین اهمیت آزادی فردی اشاره و درباره موانع اصلاحات اقتصادی با دیگر شرکت‌کنندگان در این میزگرد گفت‌وگو کرده است. در این نشست عباس خندان درباره تجربه اصلاحات اقتصادی در لهستان صحبت و تجربه اقدامات قاطع و غیرتدریجی در نظام بازنشستگی لهستان را مرور کرده است. همچنین تجربه اصلاحات اقتصادی در لهستان توسط مانی بشرزاد و تجربه اصلاحات اقتصادی در گرجستان توسط مهدی نادری به بحث و گفتگو گذاشته شده است.

نسخه صوتی این برنامه را اینجا بشنوید:

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    واقعا لذت میبریم از دیدن جوان آگاه و با دانشی همچون مانی بشرزاد که علی رغم سن و سال کم بسیار پخته و دقیق صحبت میکنه.ممنون از جناب کاظمی بابت اجرای بی نقصشون.
  • Dragolf IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    بنظرم بعد این همه جلسه بحث مشخص شد که تمام برنامه های اقتصادی زیر مجموعه یک کلمه ای قرار میگیره که دکتر غنی نژاد ذکر کردن ، یعنی "آزادی " اقتصاد بر مبنای زیرساخت آزادی هستش که میتونه شروع به تغییر بکنه ..قبل از اینکه دنبال چگونگی اجرای این برنامه های اصلاحی باشیم باید زیرساختش فراهم بشه
  • فیروزه IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    پیشنهاد می کنم در کنار طرفداران اقتصاد آزاد از طرفداران دیگر دیدگاه های اقتصادی مثلا نهاد گراها برای بحث چالشی دعوت فرمایید. با توجه به توانمندی آقای کاظمی در اداره جلسه ها حتما میتواند تمر بخض باشد. در یک جلسه از دکتر غنی نژاد و آقای کمال اطهاری، دکتر مومنی و .... دعوت فرمایید.موفق باشید.
  • ابراهیم اسلامی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    با درود و سپاس
  • فعال بورسی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    مشکل دولت در ایران به کارگیری سهمیه ای ها و سفارشی ها به جای متخصص هاست. من 22 سال در دولت کار کردم و 90 درصد کارکنان دولت استحقاق کار دولتی را ندارند و اون ده درصدی که واقعا استحقاق دارند دارند جور بقیه را می کشند. در سطوح بالا هم همین است.
  • فعال بورسی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    با آقای بهکیش کاملا موافقم

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار