۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
آینده کریپتو بعد از ادغام اتریوم

مصرف انرژی بعد از ادغام ۹۹ درصد کاهش می‌یابد اما این موضوع تنها ۰.۲ درصد در مصرف انرژی جهانی تاثیر دارد.

فردای اقتصاد: فرآیند ادغام اتریوم انجام شد، بدون اینکه تاثیر خاصی بر روند بازار داشه باشد و همانطور که پیش‌بینی شده بود تا حدی از قیمت‌ها نیز کاسته شد. بعد از مرج اتریوم، بیت کوین زیر ۲۰ هزار دلار و اتریوم زیر ۱۵۰۰ دلار مورد معامله قرار گرفت.  فرآیند به روزرسانی اتریوم شامل ۵ مرحله است که مرج اولین مرحله از آن محسوب می‌شود. در این فرآیند فعالیت اتریوم از شبکه اصلی به شبکه بیکن چین منتقل شده و امکان الگوریتم اثبات سهام مهیا می‌شود. به دلیل این اتفاق ۹۹ درصد از مصرف انرژی شبکه اتریوم کاهش می‌یابد. به نقل از سایت کوین تلگراف این موضوع تنها ۰.۲ درصد از مصرف انرژی جهانی را کاهش خواهد داد. این نشان می‌دهد که اتهام محیط زیستی منتقدان بر رمزارزها، چندان درست نبوده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که در چشم‌انداز وسیع‌تر مرج اتریوم چه تاثیراتی بر آینده بیت کوین و کریپتوکارنسی خواهد داشت؟

در این گزارش سعی شده است مروری بر روندهای جدید احتمالی بازار ارزهای دیجیتال در دوران پس از ادغام داشته باشیم

ماینرهای اتریوم کجا خواهند رفت؟

شبکه اتریوم با موفقیت به مدل اثبات سهام (PoS) تغییر کرد، به این معنی که ماینرها از این شبکه خارج شده‌اند. استخراج کنندگان و یا همان ماینرها همچنان زیرساخت‌ها و تجهیزات استخراج خود را در اختیار دارند، لذا این امکان وجود دارد که برخی از ماینرها به جای فروش تجهیزات، ماینینگ را در زنجیره و شبکه دیگری ادامه دهند.

درحال‌حاضر این ماینرها هنوز روی زنجیره خاصی قرار نگرفته‌اند اما به نظر می‌رسد استخراج رمزارزهای Ravencoin، Flux، Ethereum Classic و Ergo در الویت قرار داشته باشند. داده‌ها نشان می‌دهند با نزدیکتر شدن به مرج و یا همان فرآیند ادغام اتریوم، نرخ هش در رمزارزهای اشاره شده به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیده‌اند. این موضوع نشان دهنده انتقال برخی از ماینرها بر روی شبکه این ارزهای دیجیتال به هدف ماین کردن است. قیمت آلت کوین‌های مورد اشاره نیز در این مدت رشد زیادی داشته‌اند به طوری که رمزارز RVN در حدود ۱۷۰ درصد، ERG ۱۳۲ درصد، اتریوم کلاسیک ۱۳۵ درصد و همچنین FLUx ۱۵۶ درصد افزایش یافته‌اند.

آینده کریپتو بعد از ادغام اتریوم
نمودار هش‌ریت اتریوم کلاسیک

آینده کریپتو بعد از ادغام اتریوم
نمودار هش‌ریت Ergo
آینده کریپتو بعد از ادغام اتریوم
نمودار هش‌ریت Ravencoin
آینده کریپتو بعد از ادغام اتریوم
نمودار هش‌ریت Flux

با شایعه بخر با اخبار بفروش

در حالی که قیمت فعلی اتریوم کمتر از آن چیزی است که حامیان مرج و گاوهای اتریوم انتظار داشتند، به نظر می‌رسد تغییر واقعی به سمت الگوریتم اثبات سهام موفقیت‌آمیز بوده است و شاید در طول زمان، مزایای اثبات سهام به روند قیمتی صعودی اتریوم کمک کند. به گفته بن لیلی، بنیانگذار Jarvis Labs، سرمایه‌گذاران اتریوم دید بلند مدت دارند. در این بین تنها استخراج‌کنندگان هستند که ممکن است به دید کوتاه مدت تصمیمات عجولانه گرفته و یا هر نوع فعالیت دیوانه‌واری را انجام دهند. در آینده، اتر ممکن است یک شوک عرضه را تجربه کند و احتمالاً کاهش قیمت داشته باشد. استخراج بر پایه اثبات سهام شبکه را بیشتر ایمن می‌کند و در عین حال بازده تضمین شده دارایی‌های سپرده شده را نیز فراهم می‌کند. در بازاری که در یک روند نزولی گیر کرده است، یافتن یک بازده مطمئن و قابل پیش‌بینی می‌تواند جذاب‌ باشد. اساساً، لیلی پیشنهاد می‌کند که مدتی طول می‌کشد تا شور و شوق پیرامون ادغام برطرف شود و سرمایه‌گذاران از مزایایی که شبکه اثبات سهام اتریوم می‌تواند ارائه دهد استفاده کنند.

ادغام چه اثری بر بیت کوین خواهد داشت؟

قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته در محدوده ۱۷۶۰۰ تا ۲۴۴۰۰ دلار باقی مانده است. از ۲۰ مارس تا کنون تمامی حرکت‌های بیت کوین در زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بوده و همواره در شکستن خط روند نزولی ناتوان عمل کرده است.

آینده کریپتو بعد از ادغام اتریوم
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

در حالی که ادامه ادغام در محدوده فعلی می‌تواند برای آلت‌کوین‌ها مطلوب باشد، تنش‌های کلان ممکن است همچنان بر بازارهای ارزهای دیجیتال و سهام تأثیر بگذارد. شاخص قیمت مصرف‌کننده که ۱۲ سپتامبر منتشر شد می‌تواند منجر به افزایش شدیدتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ه شود و ضربه‌ای احتمالی بر قیمت سهام وارد کند. این عامل می‌تواند اثر شدیدتری بر قیمت کریپتو داشته باشد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران تا حد زیادی نسبت به اغلب ارزهای دیجیتال ریسک گریز هستند. این موضوع ممکن است که قدرت بیت کوین را در شکست روند نزولی کمتر کند و آن را به سمت قیمت‌های پایین‌تر از ۱۹ هزار دلار هدایت کند.  

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار