۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
مایکروسافت با ارزش‌ترین شرکت جهان شد

شرکت مایکروسافت پس از یک دهه توانست دوباره عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان را از اپل بازپس بگیرد. 

فردای اقتصاد - شرکت مایکروسافت پس از یک دهه توانست دوباره عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان را از اپل بازپس بگیرد. 

قیمت هر سهم این غول تکنولوژی روز جمعه با ارزش ۳۳۸.۴۷ دلار معامله شد که ارزش بازار آن را به ۲.۸۹ تریلیون دلار رساند. هر سهم اپل نیز ۱۸۵.۹۲ دلار معامله شد که ارزش بازار آن را به ۲.۸۷ تریلیون دلار رساند.

ارزش بازار (Market capitalization) یا به اصطلاح مارکت کپ به مجموع ارزش کل سهام یک شرکت سهامی عام گفته می‌شود.

مایکروسافت همواره در طی سالهای اخیر اپل را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان دنبال می کرد اما طی یکسال اخیر تمرکز روی هوش مصنوعی مولد و سرمایه‌گذاری موفق روی OpenAI ( صاحب چت‌جی‌پی‌تی) بر خوش بینی سرمایه‌گذاران برای آینده این شرکت افزوده است.

در واقع مایکروسافت بسیار زودتر از سایر رقبا به سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی مولد روی آورد و ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت بخش مهمی از استراتژی خود را روی توسعه هوش مصنوعی مولد در محصولات مختلف این شرکت قرار داد. 

نادلا همچنین نقش مهمی در حل بحران مدیریت OpenAI ایفا کرد و بحرانی را که می‌توانست به نابودی مهمترین سرمایه‌گذاری مایکروسافت بینجامد را به خوبی حل و فصل کند. 

در سمت مقابل اپل هم با مشکلاتی مواجه بوده است. فروش آیفون به دلیل محدودیت‌های دولت چین با مشکلاتی مواجه شد و البته در سمت مقابل آن محدودیت‌ها به فروش رقیب آیفون در چین یعنی هواوی بسیار کمک کرد..

اپل همچنین اخیرا نیز با بحرانی در زمینه ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند مواجه بوده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار