۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
داغ شدن سهام خودرویی؛ به نفع یا به زیان بورس؟

این روزها مجددا شاهد افزایش توجه سهامداران به زیرمجموعه‌های خودرویی در بازار سهام هستیم و گویا کلیت بازار نیز همراستا با تغییر قیمت سهام این صنعت نوسان می‌کند. اما دلیل افزایش توجه به سهام خودرویی در هفته‌های اخیر چیست؟

فردای اقتصاد: این روزها مجددا شاهد افزایش توجه سهامداران به زیرمجموعه‌های خودرویی در بازار سهام هستیم و گویا کلیت بازار نیز همراستا با تغییر قیمت سهام این صنعت نوسان می‌کند. اما دلیل افزایش توجه به سهام خودرویی در هفته‌های اخیر چیست؟ آیا شاهد داغ کردن سهام خودرویی از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی هستیم یا حمایت دولت از خودروسازان با نگاه به نجات صنعت و تغییر بنیادی سودآوری این شرایط را رقم زده است. پاسخ هر چه باشد، آیا رونق معاملات در سهام خودروسازان برای بورس مثبت است؟ آیا می‌توان گفت صنعت خودرو موتور محرک رشد بورس بوده پس اتفاق خوبی است یا داغ کردن سهام خودرویی بدون پشتوانه باعث ریسک بازار سهام می‌شود؟ این سوالات در تازه‌ترین نظرسنجی فردای اقتصاد از کارشناسان مورد نظرخواهی قرار گرفت. در این میان ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند حمایت دولت از خودروسازان با نگاه به نجات صنعت و تغییر بنیادی سودآوری دلیل افزایش توجه به سهام خودرویی در هفته‌های اخیر است و ۴۴ درصد نیز معتقدند، داغ کردن سهام خودرویی از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد. در عین حال، در پاسخ به دومین سوال نظرسنجی، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که با داغ کردن سهام خودرویی بدون پشتوانه موافق نیستند چون ریسک بازار را افزایش می‌دهد و کلا لیدر محوری به نفع بورس نیست اما ۴۴ درصد فعالان بازار سرمایه نیز معتقدند صنعت خودرو موتور محرک رشد بورس بوده پس اتفاق خوبی است.
در برنامه امروز بورسان، پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه و علی اسکینی مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن به تشریح رویکرد خود درباره این که چرا سهام گروه خودرویی در معاملات بازار سهام مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، پرداختند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha