۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره حوادث اخیر میان این کشور و ایران

وزارت خارجه پاکستان امروز پنجشنبه با اشاره به تلاش اسلام آباد برای یافتن راه‌حل‌های مشترک با ایران علیه تروریسم اعلام کرد که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد.

ایرنا از خبرگزاری فرانسه: وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود آورده است که اسلام آباد تماما به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و وحدت سرزمینی آن احترام می‌گذارد.

این وزارتخانه افزود که حملاتی نظامی را در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ایران علیه تروریست‌ها انجام داده است و اسلام آباد به تلاش‌های خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک با ایران علیه تروریسم ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد که ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای ایرانی‌ها احترام و محبت زیادی قائل هستند.

این بیانیه افزود: ما همیشه بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

پیش از این علیرضا مرحمتی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

مرحمتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشتیم.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها