۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
انتخابات در کدام حوزه‌ها الکترونیکی برگزار می‌شود؟

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق مصوبه شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، پیش‌بینی برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه ۲کرسی به بالا انجام شده و در ۴حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر نیز رأی‌گیری الکترونیک است.

تسنیم از اراک، سیدمحمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در حاشیه همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: وظیفه شرعی و قانونی مجریان انتخابات در کشور، صیانت از آرای مردم است و قدم برداشتن در مسیر عمل به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری به ویژه امنیت و سلامت است‌.

وی در ارتباط با تغییر حوزه‌ انتخابیه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، افزود: یکی از نکات قانونی جابه جایی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان است که برابر قانون مشخص و به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و اگر نامزدها درخواست و یا سؤالی در این زمینه دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و در زمان قانونی به این درخواست پاسخ داده می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک، تصریح کرد: بخشی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک تقریباً در مراحل پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام طی شد، همچنین برابر تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، پیش‌بینی برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه دو کرسی به بالا انجام شده و در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر نیز رأی‌گیری به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

شاهچراغی عنوان کرد: عملکرد مجریان انتخابی بیانگر این است که زمینه برای حضور پر شور مردم فراهم است و در حوزه اجرایی انتخابات آمادگی‌ها روز به روز در حال افزایش است و حتی اکنون از زمان بندی اجرایی جلوتر هستیم و امکان برگزاری انتخابات وجود دارد اما برابر قانون۱۱ اسفندماه زمان برگزاری انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: یک اجرای خوب، همه ابعاد و مولفه‌های برگزاری انتخابات را در بر می‌گیرد، در سراسر کشور در مجموع بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رأی نسبت به سال ۹۸ اضافه شده تا شرایط برای رأگیری در شعب پُرتراکم تسهیل شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها